Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gekko

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gekko

Hier gaan we dan, de eerste foto die ik online plaats.

even toelichten, foto van mijn gekko. 's avonds getrokken op de tafel met enkel de tafelverlichting zachtjes aan. De vlek op de achtergrond is de televisie.

de foto is uit de hand getrokken. EOS 1000D met een IS 18-55 lens. de focus ligt normaal gezien rond zijn oogje.

het is moeilijk om een bewegend beestje op foto te krijgen, maar alle maar dan ook alle commentaar is welkom. alsook tips om een dergelijke foto te verbeteren. Hij is niet gecropt, wat misschien toch wat beter zou geweest zijn...

You can trust anyone, just not the little devil inside them...

Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

Re: Gekko

bij deze fotografie is een statief onontbeerlijk alhoewel hij redelijk scherp is, wat is die blauwe plek? (wegdoen zowiezo)
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
      bij deze fotografie is een statief onontbeerlijk alhoewel hij redelijk scherp is, wat is die blauwe plek? (wegdoen zowiezo)
      stond in mijn uitleg . Is de tv op de achtergrond. het is een behoorlijk grote vlek, k denk moeilijk weg te werken met stamp tool of iets anders. eerder croppen.

Comment

Als er één ding makkelijk weg te halen is in deze foto is 't wel die TV. De TV haalt de aandacht wat weg van de gekko, maar ik weet niet of de foto beter wordt als je de TV weghaalt. De gekko zit hier op een tafel of zo, in een huiskamer. Als je de foto nu eens wat bijsnijdt, zodat de TV kan meespelen in het plaatje, in de diepte. Lijkt me sterker...

Comment

wat is die blauwe plek? (wegdoen zowiezo)
          absoluut niet akkoord.
          De TV maakt het plaatje net boeiend, anders is het maar gewoon een gekko.
          Wel zou je zoals Festinalente aanhaalt, de compositie wat sterker kunnen maken.
          Persoonlijk zou ik de rechterzijde wegcroppen tot tegen de tv. Dan heb je de gekko die links de beeldrand binnenkomt tegenover de blauwe vlek die rechts de beeldrand binnenkomt, dat is mooi.

Comment

Je zegt het zelf "enkel de tafelverlichting zachtjes aan" en dat doet de kleuren van de Gekko geen goed. Vind het daarom een sombere foto. Geef de Gekko de kleuren die hij verdiend en de tv in de achtergrond zal niet meer zo opvallen.
            Voor mij is het niet voldoende dat de ogen van de Gekko alleen scherp zijn. Als ik de struktuur bekijk van de huid dan ben ik benieuwd naar een volledige scherpe Gekko.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

alvast heel erg bedankt voor de opmerkingen, hints en tips.

om het beter te kunnen de volgende keer, even kijken of ik met onderstaande in de goede richting zit:

kleuren gekko: juiste witbalans nemen (kunstlicht)
              detail gekko: scherptediepte (op het moment van de foto had ik daar nog niet mee geoefend)

nog tips hieromtrent??

sluitertijd en ISO weet ik nog niet welk effect dat gaat hebben. Maar voldoende oefenen en vele foto's nemen zullen mij wel dat inzicht geven, hoop ik

Comment

Working...
              X