Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klaproos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Klaproos

Deze foto is getrokken met mijn sony dsc-f828
    Zelf vind ik de foto zeer goed en heb er zelf niet veel op aan te merken, maar nu mogen jullie jezelf een keertje uitleven.

http://nl.netlog.com/Profoto_Janssen...5120747#photos

Wow, die is presies klein uitgevallen.
    Ik zal zo snel mogelijk zorgen voor het origineel.
    Momenteel heb ik dat niet hier.
    Dus nog f wachten met reageren of zo.
    Last edited by Mr.jellypuddingman; 12 februari 2009, 12:02.

Re: Klaproos

De roos toch even laten openklappen... van postzegel tot foto.
    Raadpleeg de helpdesk, als je niet weet hoe, hierboven bij info, vind je hem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      De roos toch even laten openklappen... van postzegel tot foto.
      Raadpleeg de helpdesk, als je niet weet hoe, hierboven bij info, vind je hem.
      Spijtig genoeg kan ik die foto nu niet beter krijgen.
      Dus heb k die maar vervangen in de link.

Op de rest van de foto's die op die link staan mag ook gereageerd worden.
      Die zijn alle 4 met hetzelfde toestel getrokken. (Sony dsc-f828)
      Last edited by Mr.jellypuddingman; 12 februari 2009, 12:04.

Comment

Hee, weet er iemand waar ik mijn foto's kan zetten?
        Ik heb namelijk zelf geen server of een site waar ik ze kan zetten.
        en die vorige link is verwijdert dus moet ik een andere oplossing zoeken.

Sorry voor de last maar alle begin is moeilijk.

Comment

Ik gebruik Photobucket. Werkt wel ok http://photobucket.com/

Comment

Wow, da is iets gemakkelijk.
            Merci he.

Hier is dus de foto eindelijk.

[Graag het formaat nog aanpassen aan max. 900 pixels aan de langste zijde.
            Dan terug invoegen als afbeelding. Dit mag zelfs in je eerste post.]
            Last edited by lut; 13 februari 2009, 22:20.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.jellypuddingman Bekijk bericht
              Deze foto is getrokken met mijn sony dsc-f828
              Zelf vind ik de foto zeer goed en heb er zelf niet veel op aan te merken, maar nu mogen jullie jezelf een keertje uitleven.

http://nl.netlog.com/Profoto_Janssen...5120747#photos

Wow, die is presies klein uitgevallen.
              Ik zal zo snel mogelijk zorgen voor het origineel.
              Momenteel heb ik dat niet hier.
              Dus nog f wachten met reageren of zo.
              De foto zeer goed vinden is het zelfde als ik zou zeggen Goed of slecht zonder te zeggen waarom. Nu maak je het mij moeilijk door te zeggen"Zelf vind ik de foto zeer goed en heb er zelf niet veel op aan te merken". Dan is het niet gemakkelijk om mijn mening te zeggen. Door een opmerking van mij of iemand anders is het dan mogelijk dat de foto voor u niet meer zeer goed is en dat zou spijtig zijn.
              Dus , waarom vind je ze zeer goed.
              Robby
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Nu de foto nog aanpassen aan het juiste formaat: max. 900 pixels.
                Misschien heb je nog iets aan deze hint:

Maak je het spoedig in orde?

Comment

Ik vind hem zelf goed omdat het enkel en alleen om de klaproos gaat.
                  Ik vind het beeld op zichzelf fijn om naar te kijken.

Als je het dan technisch aanpakt vind ik het spijtig dat de steel van de klaproos zelf niet scherp is alhoewel dat de klaproos zelf wel scherp is.
                  En deze foto is niet gekropt, had ik dat kunnen doen dan had ik er waarschijnlijk alles aangelaten.
                  Dus de roos op zich vind ik wel wat te beeldvullend.

Het uitzicht vind ik toch pakkend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.jellypuddingman Bekijk bericht
                    Ik vind hem zelf goed omdat het enkel en alleen om de klaproos gaat.
                    Ik vind het beeld op zichzelf fijn om naar te kijken.

Als je het dan technisch aanpakt vind ik het spijtig dat de steel van de klaproos zelf niet scherp is alhoewel dat de klaproos zelf wel scherp is.
                    En deze foto is niet gekropt, had ik dat kunnen doen dan had ik er waarschijnlijk alles aangelaten.
                    Dus de roos op zich vind ik wel wat te beeldvullend.

Het uitzicht vind ik toch pakkend.
                    Je zgt dat de bloem zelf scherp is. Je moet eens goed kijken dan zul je zien dat de bloem maar voor een heel klein deel scherp is.
                    Je vind het fijn kijken naaar de roos.Bij mij is het tegengestelde. Ik vind het rood veel te hard om naar te kijken. Het is alsof ik naar een gloeiend heet ijzer aan het kijken ben. Maar dat is een zaak van smaak. Volgende keer eens met een kleinere diafragma opening.
                    Robby
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

Comment

Het is inmiddels duidelijk dat de uitleg in de helpdesk heel goed werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        Het is inmiddels duidelijk dat de uitleg in de helpdesk heel goed werkt.
                        Ik moet zeggen dat ik die voor mijn eerste foto te plaatsen gelezen heb, en sindsdien nog nooit onder mijn voeten heb gekregen Als het voor mij duidelijk is, mag je ervan uitgaan dat het echt wel moet kunnen voor iedereen anders

Comment

Ok, 3de keer goede keer.

Scherptediepte: 10,1
                          Diafragma: 3,2
                          Sluitertijd: 1/250

Ik hoop dat hij nu goed is.
                          Vorige keer had ik de groote aangepast via de photobucket tool zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                            Je zgt dat de bloem zelf scherp is. Je moet eens goed kijken dan zul je zien dat de bloem maar voor een heel klein deel scherp is.
                            Je vind het fijn kijken naaar de roos.Bij mij is het tegengestelde. Ik vind het rood veel te hard om naar te kijken. Het is alsof ik naar een gloeiend heet ijzer aan het kijken ben. Maar dat is een zaak van smaak. Volgende keer eens met een kleinere diafragma opening.
                            Robby
                            Idd, dat is hetgeen dat ik juist spijtig vind.
                            Ik vind hem zeker niet perfect.
                            Ik had ook gezegd dat als er iets meer kader rond gezeten dan had ik hem zeker niet gecropt omdat dan de roos niet zo beeldvullend (en in de ogen stekend) zijn.

Ik heb nu de gegevens bij de foto gezet.

Comment

Het probleem met deze foto is m.i. dat je deze foto een beetje verkeerd aanpakt.
                              Naar compositie toe, laat je een opening naar rechts voor de roos, maar laat je daar geen ruimte. Als je deze centraal plaatst, vraagt hij m.i. ook om een inkijk en geen zijdelingse blik.
                              Naar standpunt toe, kies je hier m.i. niet echt het goede standpunt, omdat de zijkant van de bloem m.i. niet direct de interessantste kant is. Kan het wel zijn, maar dan zie ik er toch graag wat omgeving bij.
                              Je maakt hier een close-up opname, wat betekent dat je bijzonder weinig scherptediepte hebt, omdat je dicht bij het onderwerp komt. Als je kan kiezen, opteer voor een kleiner diafragma = meer scherptediepte en wat meer afstand.
                              De geringe scherptediepte, enkel de bovenste bladrand, maakt de foto niet genoeg interessant om te kijken. Je maakt hiermee m.i. niet van de klaproos het onderwerp, maar van het blaadje van de klaproos, wat toch minder interessant is.
                              Tot slot... het licht... deze foto is genomen op 25/5/2005 omstreeks 10.35 uur. Net niet pal op de middag, maar wel met een felle zon. Avondlicht en speling van het licht maken zo'n foto interessanter dan het knallende zonlicht dat hier op de bloem staat.

Dus rekening houden met : compositie, standpunt, licht (tijdstip) en afstand...
                              Al deze dingen vind je uitgelegd in deze online cursus.

Comment

Working...
                              X