Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een goed belichte foto met genoeg scherpte. Wat ik een beetje mis, is "het onderwerp". De foto is niet af. Links is er een open ruimte, en ik heb het gevoel dat daar ook een boom had moeten staan. Rechts licht het pak takken, en het weegt zwaar door op deze foto. Mijn blik gaat constant naar het gat en naar het pak en terug, en ik mis de boompjes.
Zo'n bomenrij is eigenlijk iets dankbaar om te gebruiken om je beeld op te bouwen. Heel veel foto's worden gemaakt langsheen zo'n rij, waarbij de steeds terugkerende bomen gebruikt worden om diepte in het beeld te krijgen. Kijk maar eens bij de landschappen in showcase en je gaat er zo verschillende tegenkomen. Dan zie je beter wat ik bedoel dan dat ik het hier uitgebreid uitleg.
Ik ben het helemaal eens met FestinaLente. Je foto heeft een aantal goeie punten : kleur, scherpte, mooie lucht maar volgens mij heeft de locatie - die er nog wel een tijdje zal staan zeker - meer potentieel om met die bomen iets spannender te doen en een evenwichtiger opgebouwde foto te maken.
't Is nog goed weer vandaag, nog eens proberen misschien ?
Comment