Wat vinden jullie er van, wist eigenlijk ook niet waar ik het moest plaatsen ? Maar eigenlijk is het ook een van mijn eerste foto's dus eigenlijk staat het hier perfect. Graag alle commentaar en tips en .....
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
De Schelde
Collapse
X
-
De Schelde
Wat vinden jullie er van, wist eigenlijk ook niet waar ik het moest plaatsen ? Maar eigenlijk is het ook een van mijn eerste foto's dus eigenlijk staat het hier perfect. Graag alle commentaar en tips en .....Nikon D80 Nikkor 18-200 mmLabels: Geen
-
-
Re: De Schelde
Ook ik probeerde als prille beginner absoluut foto's met de zon in het vizier te maken...
Blijkbaar een virus?
Het maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
Ik vind de sfeer wel goed gelukt hoor: de kleuren en de compo kloppen.
Behalve, vind ik, dat het schip links wat te dicht tegen het kader aanleunt.
En misschien ben je ergens onderweg wat scherpte verloren.
In elk geval: voortdoen.Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
-
Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk berichtBehalve, vind ik, dat het schip links wat te dicht tegen het kader aanleunt.
Wat je daar vertelt over beginner en de zon dat klopt, ik denk dat dit komt doordat het beeld in het echt al aanspreekt en snel gevonden is. Ik bedoel dat ik nog niet de feeling heb om dingen te zien waar ik misschien een leuke foto van kan nemen.Nikon D80 Nikkor 18-200 mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelle_be Bekijk berichtIk bedoel dat ik nog niet de feeling heb om dingen te zien waar ik misschien een leuke foto van kan nemen.
Want
eigenlijk is het ook een van mijn eerste foto'sMoet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Comment
-
Normaal ben ik allergisch van foto's met een zon , ergens een scheve kronkel in mijn hersenen. Maar deze valt mee.
Ik ga mee met Vim.
Probeer eens een andere crop maar dan met wat meer plaats aan de linkse zijde en rechts een stukje minder, dan kunnen we eens vergelijken want wij kunnen veel zeggen.
RobbyMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Wat je daar vertelt over beginner en de zon dat klopt, ik denk dat dit komt doordat het beeld in het echt al aanspreekt en snel gevonden is. Ik bedoel dat ik nog niet de feeling heb om dingen te zien waar ik misschien een leuke foto van kan nemen.
Ik zeg dikwijls "fotogenieke onderwerpen zijn het moeilijkst om boeiende foto's van te maken". Vandaar ook mijn aversie voor zonsondergangen. Dat fenomeen is namelijk zo mooi dat je er nog moeilijk met een foto kan tegenop concurreren, en in de fotografie dient de foto de kunstvorm te zijn, niet het gefotografeerde onderwerp. Dit gaat eigenlijk op voor de meeste fotogenieke onderwerpen.
succes ermee.
Comment
-
-
Nu wordt het natuurlijk allemaal persoonlijke mening.
Mijn favoriet: enkel bovenaan horizontaal een stuk eraf tot ongeveer 1cm boven de zon.
Het origineel op zich is al goed maar de horizon zit daar wat te centraal . En dat had je zelf ook al gezien bij je eerste crop!Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Comment
-
Als je u niet goed voelt met de kade dan moet je van onze commentaar niets van aantrekken. Jij moet gelukkig zijn met de foto.
Ik vind het een sterkere foto met de kade, zeker wanneer je ze onderaan cropt zoals de eerste foto. Maar ik begrijp wat je bedoeld met storend. Met de kade erop heb je voor mij een heel andere foto.
RobbyMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
met kade veel mooier hoor, er zit nu een begin aan de opname.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Het originele met de kade erbij (post #7) lijkt me het mooiste. Misschien ietsje van boven en van rechts verwijderen? Heb ook de indruk dat de foto lichtjes naar links helt...
(ben ook beginner, en houd ook van opnames met de zon erin. Die gouden gloed.)BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk berichtmet de kade is de beste, wat zijn di zwarte plekjes op het water?Nikon D80 Nikkor 18-200 mm
Comment
-
mooie foto !
met kade beter !
groeten
Comment
Comment