Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte reiger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Witte reiger

WITTE REIGER TEGEN EEN HAAG SCHUW TOCH DE MOEITE WAARD
    Last edited by Wim1960; 14 maart 2009, 20:36. Reden: foto te groot

Re: Witte reiger

Een witte vogel tegen een donkere achtergrond is tricky qua belichting! Je merkt zelf wel dat er geen details meer zitten in het wit. Je toestel berekent een gemiddelde belichting voor gans het beeld met als gevolg overbelichting van de lichtste delen. In't vervolg spotmeting doen op het verenkleed of, als je toestel die mogelijkheid niet biedt, een paar stops onderbelichten.

Wat de compositie betreft : ik zou wat meer ruimte gelaten hebben rechts op de foto in de kijkrichting van de vogel. Nu zit hij met zijn snavel te kort tegen de rand.

Comment

Vind hem niet zo geweldig. Sorryyyyyyyyyyyyyyyyy
      Doordat hij dicht tegen de klimop zit is deze ook mee scherp en is het te druk.
      De reiger is ook wat overbelicht waardoor de mooie details verloren zijn. Misschien is dit nog een beetje te redden door het lokaal contrast wat op te trekken.Zou hem aan de linker ook nog een beetje wegknippen zodat hij in het midden staat en die draad weg is.
      Dit moment is wel niet alle mensen weggelegd en is zeker niet makkelijk.
      Ben ook nog maar een beginneling maar als we elkaar allemaal helpen komen we er met zijn alle wel.
      Succes
      Sony A300 18-70 kitlens, Sigma 70-300 APO DG Macro

Gezocht Macro lens tegen een schappelijk prijsje. Ook tamron 17-50 f2.8.

Comment

Nog een bijkomende opmerking / idee :

Probeer er de volgende keer op te letten dat je de reiger er helemaal hebt op staan, nu vind ik de compo maar niets, omdat zijn poten zijn afgeknipt
        Mvg,David
        [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

Comment

Je maakt hier gebruik van de regel van drie. Kop ligt op een snijpunt. Maar voor mij had dit aan de linkerzijde moeten zijn. Nu heb je achter zijn rug een open plaats met daarbij nog die draad. Dit had aan zijn voorzijde moeten zijn, natuurlijk zonder de draad. Voor de rest volg ik de anderen.
          Robby
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik hadniet meer mogelijkheden door de draad genomen irene

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IRENE Bekijk bericht
              Ik hadniet meer mogelijkheden door de draad genomen irene
              Gewoon onthouden dat je niet in eender welke omstandigheden, eender waar een denderende, schitterende, prachtige foto kan maken.
              Lees eens wat er staat en probeer dat toe te passen :
              - spotlichtmeting, of onderbelichten
              - afstand van het voorwerp tegenover de achtergrond.
              Je kan wel niet meer mogelijkheden hebben, maar als ik geen mogelijkheden heb, maak ik gewoon geen foto.

Comment

Working...
              X