Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier een foto van mijn beste maatje!
Hopelijk kunnen jullie tips, opmerkingen en commentaar geven,
zodat ik nog kan verbeteren!
Laat het me weten :
Sjako
Jij hebt duidelijk nog werk om foto's op 't internet te krijgen... Kijk eens bij de helpdesk, er staat één en ander heel goed uitgelegd. Ik verwijs er niet graag naartoe, maar bij gebrek aan alternatief...
Deze foto heeft goed licht en goede tinten, en 't is zelfs leuk dat de tinten van de achtergrond goed overeenkomen met die van de hond.
Toch gaat mijn aandacht steeds naar de achtergrond, en dit komt m.i. door de centrale compositie, waarbij je langs twee kanten van de hond naast kan kijken.
Dus de hond uit het midden zetten, op 1/3de van de kant, zou hier kunnen helpen.
Dan nog blijft de achtergrond met de pittige kleurtjes aandacht vragen, maar minder.
Dus ik zou opteren voor een rustigere achtergrond, als je een portretje van de hond maakt.
Scherpte en scherptediepte in deze foto vind ik wel heel goed.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
Jij hebt duidelijk nog werk om foto's op 't internet te krijgen... Kijk eens bij de helpdesk, er staat één en ander heel goed uitgelegd. Ik verwijs er niet graag naartoe, maar bij gebrek aan alternatief...
Deze foto heeft goed licht en goede tinten, en 't is zelfs leuk dat de tinten van de achtergrond goed overeenkomen met die van de hond.
Toch gaat mijn aandacht steeds naar de achtergrond, en dit komt m.i. door de centrale compositie, waarbij je langs twee kanten van de hond naast kan kijken.
Dus de hond uit het midden zetten, op 1/3de van de kant, zou hier kunnen helpen.
Dan nog blijft de achtergrond met de pittige kleurtjes aandacht vragen, maar minder.
Dus ik zou opteren voor een rustigere achtergrond, als je een portretje van de hond maakt.
Scherpte en scherptediepte in deze foto vind ik wel heel goed.
Hey,
Ik had de achtergrond idd gekozen omdat de tinten gelijkaardig zijn met toch een andere tekstuur. Ik heb dit ook gekozen omdat ik veel mooie portretten heb van mijn hond (in de zin van scherp staan) maar de achtergrond is onvoldoende scherp waardoor die afbreuk doen aan de foto.
Nu merk ik, zoals je zegt dat het omgekeerde (dezelfde tinten dus) ook afbreuk kunnen doen.
Wat de compositie betreft: duidelijk een beginnersfout van mij object perfect in het midden willen hebben.
Kan aan de slag met al je tips! Bedankt,
Sjako
Comment