Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfportret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zelfportret

Dit is fotografie op zijn best.
    mvg
    Antoine

Comment

Goed gemaakt. Je weet waar je mee bezig bent.

Comment

ik heb hier thuis ook zo es wat geprobeerd,hoe komt het eigelijk dat je jezelf niet in beeld ziet stappen,en als je ergens halverwege de sluitertijd van plaats veranderd sta je er 2 keer op zonder dat ge uzelf van positie ziet veranderen

sorry als het ff off topic is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kris99 Bekijk bericht
          ik heb hier thuis ook zo es wat geprobeerd,hoe komt het eigelijk dat je jezelf niet in beeld ziet stappen,en als je ergens halverwege de sluitertijd van plaats veranderd sta je er 2 keer op zonder dat ge uzelf van positie ziet veranderen

NIKS off topic. Ik zou het eigenlijk ook wel willen weten .
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

Comment

Hier heb ik maar een woord voor, prachtig
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kris99 Bekijk bericht

Stel je hebt een sluitertijd van 30 seconden...
              Je focust op de plaats waar je gaat zitten. Je drukt af... je loopt naar de plaats waar je gaat zitten, en blijft daar 20 seconden zitten.
              De tijd dat je beweegt zie je niet, omdat er niet lang genoeg licht op je valt om je te zien.
              De sluitertijd van 30 seconden is nodig om het nodige licht te hebben, dus wat er op 1 of 2 seconden in beeld gebeurt, zie je niet.

Comment

FestinaLente,
                Zeer sportief van je om dit te "verklappen"!
                Ik probeer dat ook eens in de zeer nabije toekomst om de techniek te pakken te krijgen en hoop dan ook zo'n originele opstelling (maar dan natuurlijk een andere) te vinden als die van deze "beginner" NasT.
                Ik vind deze foto nog altijd de kortste weg tussen de beginnershoek en de HoF!
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                  FestinaLente,
                  Zeer sportief van je om dit te "verklappen"!
                  Ik probeer dat ook eens in de zeer nabije toekomst om de techniek te pakken te krijgen en hoop dan ook zo'n originele opstelling (maar dan natuurlijk een andere) te vinden als die van deze "beginner" NasT.
                  Ik vind deze foto nog altijd de kortste weg tussen de beginnershoek en de HoF!
                  Het wordt nog prettiger als je een externe flitser hebt... dan kan je op verschillende plaatsen in de foto gaan zitten .

Comment

Knappe foto!

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                    Het wordt nog prettiger als je een externe flitser hebt... dan kan je op verschillende plaatsen in de foto gaan zitten .
                    En als je geen externe flitser hebt, kan je dit ook doen met 'multiple exposures'.
                    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      En als je geen externe flitser hebt, kan je dit ook doen met 'multiple exposures'.
                      Ken ik (een beetje)... maar verdraaid moeilijk om de juiste belichting te pakken te krijgen vind ik dat.
                      Oók wandelen met GPS?

Comment

Man, man, man ('t mogen vrouwen zijn ook), hier zitten krakken inde beginnershoek...
                        Te hopen dat ze er nog lang blijven, dan kunnen we nog veel leren en heel veel te weten komen.
                        Proficiat met deze hoor en bedankt voor de uitleg.
                        perman
                        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

De uitleg van FestinaLente was inderdaad perfect en nogmaals bedankt voor alle schouderklopjes!

Comment

zeer juist,festinalente zit er zelden naast.heb er ook al goede info van gehad,dit mag ook al eens gezegd worden hé

Comment

Mooie compositie en omzetting.
                              Toch ga ik even tegen de stroom in roeien. Ik vind namelijk dat de persoon op de bank teveel aandacht opeist, omdat zij te wazig is. Daardoor krijgt het mooie decor niet de aandacht die het verdient.

Je hoeft helemaal niet in 't beeld te stappen, als je de zelfontspanner functie gebruikt (bij mijn D40 in te stellen op 2", 5", 10" en 20"). Na het afdrukken kan je dan rustig de tijd nemen om op die bank te gaan zitten.
                              Als je vóór het afdrukken de belichting en de focus vergrendeld hebt (AE-lock én AF-lock), hoef je ná het afdrukken alleen maar bewegingloos te wachten tot de spiegel terug omlaag klapt. Dan krijg je zoiets lijk dit of dit.

Als je zo'n mooie compositie hebt, is een scherpe persoon - naar mijn bescheiden mening - beter voor het totaalbeeld.
                              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Als je zo'n mooie compositie hebt, is een scherpe persoon - naar mijn bescheiden mening - beter voor het totaalbeeld.
                                Juist... maar de titel is "zelfportret".

Comment

Working...
                                X