Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brugge anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brugge anders

    Ik wou eens laten zien dat er naast het Minnewater, het Begijnhof, de reien enz. nog een
    ander Brugge bestaat.






    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

  • #2
    Re: Brugge anders

    Dat zijn nu eens "urban" beelden waar het z/w effectief bij past. Mijn voorkeur gaat naar de tweede, wellicht omwille van het licht aan het einde van de steeg.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: Brugge anders

      Dit lijken twee goede, maar voor mij vooral de éérste

      grt.

      Comment


      • #4
        Re: Brugge anders

        Voor mij ook nr 1 en dan 2
        So much to do, so little time !
        http://franky289.fotopic.net/

        Comment


        • #5
          Re: Brugge anders

          Knap z/w werk met goeie compo! Het iets lage standpunt bij de eerste vind ik slim gezien. Die heeft mijn voorkeur.
          Ik weet niet wat er bij die eerste rechts is weggevallen (misschien wel iets storends?) maar ik vind de fiets aan die kant wat te veel tegen het kader plakken.
          Ik speelde zelf eens met de levels en hou toch meer van een heel klein tikkeltje minder somberte.
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

          Comment


          • #6
            Re: Brugge anders

            Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
            Knap z/w werk met goeie compo! Het iets lage standpunt bij de eerste vind ik slim gezien. Die heeft mijn voorkeur.
            Ik weet niet wat er bij die eerste rechts is weggevallen (misschien wel iets storends?) maar ik vind de fiets aan die kant wat te veel tegen het kader plakken.
            Ik speelde zelf eens met de levels en hou toch meer van een heel klein tikkeltje minder somberte.
            Beter kan ik het niet verwoorden
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Brugge anders

              Bedankt voor de comments. Foto's zijn genomen met een 50 mm prime lens en daardoor
              kon ik niet erg ruim kadreren.
              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

              Comment


              • #8
                Re: Brugge anders

                Interessante oefening... ik heb dezelfde lens, terwijl mijn dSLR een ouder broertje (of is het zusje?) is van de jouwe. Die combinatie heb ik nog nooit voor dit doel gebruikt, moet ik zeggen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                Comment


                • #9
                  Re: Brugge anders

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Interessante oefening... ik heb dezelfde lens, terwijl mijn dSLR een ouder broertje (of is het zusje?) is van de jouwe. Die combinatie heb ik nog nooit voor dit doel gebruikt, moet ik zeggen.
                  Ik ga af en toe eens op stap met enkel die prime lens om mezelf de verplichting op te leggen goed na te denken over de compositie. Hij heeft natuurlijk zijn beperkingen qua bereik, maar ik vind het een uitdaging.
                  Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brugge anders

                    beginnen met alles recht te zetten graptje
                    knap gedaan, hetgeen je zegt met de prime is m.i. goed, ik heb geen ervaring met een prime maar ik denk dat we teveel verwend zijn met onze zoomlenzen
                    waarom post jij in beginnershoek?
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brugge anders

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                      beginnen met alles recht te zetten graptje
                      knap gedaan, hetgeen je zegt met de prime is m.i. goed, ik heb geen ervaring met een prime maar ik denk dat we teveel verwend zijn met onze zoomlenzen
                      waarom post jij in beginnershoek?
                      Ik zie dat je goed materiaal hebt. Een 50 mm prime is een mooie goedkope investering.
                      Kost bijna niets en ik gebruik hem meestal voor optredens. Ook leuk voor oefeningen met DOF.
                      Post meestal in de beginnershoek omdat ik nog veel moet leren en tenslotte nog maar 2 jaar fotografeer. En dat is m.i. niet lang. Bedankt voor de reactie.
                      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brugge anders

                        Inderdaad mooi standpunt in die eerste foto maar dat eerste huisje voor mij net iets te somber (weg te werken met een masker) Zou hem ook iets rechtzetten achteraan door met free transform te werken
                        "Mooi" hoekje van Brugge en zeker anders
                        Groetjes Hilde
                        http://hildeg.smugmug.com/

                        Comment

                        Working...
                        X