Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dat zijn nu eens "urban" beelden waar het z/w effectief bij past. Mijn voorkeur gaat naar de tweede, wellicht omwille van het licht aan het einde van de steeg.
Knap z/w werk met goeie compo! Het iets lage standpunt bij de eerste vind ik slim gezien. Die heeft mijn voorkeur.
Ik weet niet wat er bij die eerste rechts is weggevallen (misschien wel iets storends?) maar ik vind de fiets aan die kant wat te veel tegen het kader plakken.
Ik speelde zelf eens met de levels en hou toch meer van een heel klein tikkeltje minder somberte.
Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
Oók wandelen met GPS?
Knap z/w werk met goeie compo! Het iets lage standpunt bij de eerste vind ik slim gezien. Die heeft mijn voorkeur.
Ik weet niet wat er bij die eerste rechts is weggevallen (misschien wel iets storends?) maar ik vind de fiets aan die kant wat te veel tegen het kader plakken.
Ik speelde zelf eens met de levels en hou toch meer van een heel klein tikkeltje minder somberte.
Beter kan ik het niet verwoorden
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Interessante oefening... ik heb dezelfde lens, terwijl mijn dSLR een ouder broertje (of is het zusje?) is van de jouwe. Die combinatie heb ik nog nooit voor dit doel gebruikt, moet ik zeggen.
Interessante oefening... ik heb dezelfde lens, terwijl mijn dSLR een ouder broertje (of is het zusje?) is van de jouwe. Die combinatie heb ik nog nooit voor dit doel gebruikt, moet ik zeggen.
Ik ga af en toe eens op stap met enkel die prime lens om mezelf de verplichting op te leggen goed na te denken over de compositie. Hij heeft natuurlijk zijn beperkingen qua bereik, maar ik vind het een uitdaging.
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
beginnen met alles recht te zetten graptje
knap gedaan, hetgeen je zegt met de prime is m.i. goed, ik heb geen ervaring met een prime maar ik denk dat we teveel verwend zijn met onze zoomlenzen
waarom post jij in beginnershoek?
beginnen met alles recht te zetten graptje
knap gedaan, hetgeen je zegt met de prime is m.i. goed, ik heb geen ervaring met een prime maar ik denk dat we teveel verwend zijn met onze zoomlenzen
waarom post jij in beginnershoek?
Ik zie dat je goed materiaal hebt. Een 50 mm prime is een mooie goedkope investering.
Kost bijna niets en ik gebruik hem meestal voor optredens. Ook leuk voor oefeningen met DOF.
Post meestal in de beginnershoek omdat ik nog veel moet leren en tenslotte nog maar 2 jaar fotografeer. En dat is m.i. niet lang. Bedankt voor de reactie.
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Inderdaad mooi standpunt in die eerste foto maar dat eerste huisje voor mij net iets te somber (weg te werken met een masker) Zou hem ook iets rechtzetten achteraan door met free transform te werken
"Mooi" hoekje van Brugge en zeker anders
Comment