Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stairway To Heaven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stairway To Heaven

High key past hier wel bij deze titel!?
    Wat met de kleuren?, ze zijn precies wat doffer geworden bij het verkleinen.

Re: Stairway To Heaven

Oorspronkelijk geplaatst door Jormat Bekijk bericht
    High key past hier wel bij deze titel!?
    Wat met de kleuren?, ze zijn precies wat doffer geworden bij het verkleinen.
    Doffer?
    Op mijn scherm hier lijkt de ganse foto overbelicht > aan de witte kant dus.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Wel een high-key stijl, maar high-key is niet per definitie overbelichting.
      De kleuren en de omgeving in je foto zijn niet de beste componenten om echt high-key te verkrijgen. zijnde laag contrast verschillen en zo homogeen mogelijk licht, waar bij de achtergrond meestal/best net dat tikje 'witter' is dan je onderwerpen.
      In jou foto versmelten onderwerpen op meerdere plaatsen met de achtergrond/omgeving en verlies je definitie in je onderwerp(en). Zeker dat laatste moet je proberen te vermijden om geslaagde high-key te hebben.

Als het de bedoeling was om high-key te gaan dan zou ik zeggen, goeie poging maar imo niet helemaal geslaagd.
      Zonder je indicatie van high-key zou ik eerder denken dat het een mislukte overbelichte foto is.

In ieder geval blijven proberen, en veel proberen: high-key of low-key fotos maak je niet perfect de eerste keren dat je het probeert
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Het versmelten van de onderwerpen hoort bij de titel (naarmate men dichter
        bij de hemel komt vervagen deze)
        Voor de rest hebt je volkomen gelijk, de foto is tchnisch gezien niet de beste, dus ga ik uw raad opvolgen en blijven proberen.
        Hartelijk dank voor de uitleg.
        Groeten.

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
        Wel een high-key stijl, maar high-key is niet per definitie overbelichting.
        De kleuren en de omgeving in je foto zijn niet de beste componenten om echt high-key te verkrijgen. zijnde laag contrast verschillen en zo homogeen mogelijk licht, waar bij de achtergrond meestal/best net dat tikje 'witter' is dan je onderwerpen.
        In jou foto versmelten onderwerpen op meerdere plaatsen met de achtergrond/omgeving en verlies je definitie in je onderwerp(en). Zeker dat laatste moet je proberen te vermijden om geslaagde high-key te hebben.

Als het de bedoeling was om high-key te gaan dan zou ik zeggen, goeie poging maar imo niet helemaal geslaagd.
        Zonder je indicatie van high-key zou ik eerder denken dat het een mislukte overbelichte foto is.

In ieder geval blijven proberen, en veel proberen: high-key of low-key fotos maak je niet perfect de eerste keren dat je het probeert

Comment

Akkoord met saphi... opnieuw proberen. ik denk dat je met goed belichte foto, en daar wat mee spelen, wel een gelijkaardig effect kan bereiken, maar dan denk ik dat je een ideale tegenlichtsituatie moet hebben.

Comment

Working...
          X