Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wel een high-key stijl, maar high-key is niet per definitie overbelichting.
De kleuren en de omgeving in je foto zijn niet de beste componenten om echt high-key te verkrijgen. zijnde laag contrast verschillen en zo homogeen mogelijk licht, waar bij de achtergrond meestal/best net dat tikje 'witter' is dan je onderwerpen.
In jou foto versmelten onderwerpen op meerdere plaatsen met de achtergrond/omgeving en verlies je definitie in je onderwerp(en). Zeker dat laatste moet je proberen te vermijden om geslaagde high-key te hebben.
Als het de bedoeling was om high-key te gaan dan zou ik zeggen, goeie poging maar imo niet helemaal geslaagd.
Zonder je indicatie van high-key zou ik eerder denken dat het een mislukte overbelichte foto is.
In ieder geval blijven proberen, en veel proberen: high-key of low-key fotos maak je niet perfect de eerste keren dat je het probeert
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Het versmelten van de onderwerpen hoort bij de titel (naarmate men dichter
bij de hemel komt vervagen deze)
Voor de rest hebt je volkomen gelijk, de foto is tchnisch gezien niet de beste, dus ga ik uw raad opvolgen en blijven proberen.
Hartelijk dank voor de uitleg.
Groeten.
Wel een high-key stijl, maar high-key is niet per definitie overbelichting.
De kleuren en de omgeving in je foto zijn niet de beste componenten om echt high-key te verkrijgen. zijnde laag contrast verschillen en zo homogeen mogelijk licht, waar bij de achtergrond meestal/best net dat tikje 'witter' is dan je onderwerpen.
In jou foto versmelten onderwerpen op meerdere plaatsen met de achtergrond/omgeving en verlies je definitie in je onderwerp(en). Zeker dat laatste moet je proberen te vermijden om geslaagde high-key te hebben.
Als het de bedoeling was om high-key te gaan dan zou ik zeggen, goeie poging maar imo niet helemaal geslaagd.
Zonder je indicatie van high-key zou ik eerder denken dat het een mislukte overbelichte foto is.
In ieder geval blijven proberen, en veel proberen: high-key of low-key fotos maak je niet perfect de eerste keren dat je het probeert
Akkoord met saphi... opnieuw proberen. ik denk dat je met goed belichte foto, en daar wat mee spelen, wel een gelijkaardig effect kan bereiken, maar dan denk ik dat je een ideale tegenlichtsituatie moet hebben.
Comment