Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Portretjes

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
    Heb het ook eens bij de tweede en derde toegepast, en ook daar kon het dus nog een pak beter
    Da's inderdaad beter.

Comment

LEONIDAS is het nu niet gemakkelijker om gewoon te zeggen "Robby iso heeft hier niets mee te maken" en dan uw uitleg te doen. Met uw uitleg hier heb je wel een oplossing gegeven om het probleem op te lossen( een zeer intressante trouwens) maar nog niet de oorzaak van het probleem. Daarom is de uitleg van Festinalente intressanter wat de oplossing aan de bron betreft.
      Soms moet je iets zeggen om bepaalde reaktie's te krijgen.
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        LEONIDAS is het nu niet gemakkelijker om gewoon te zeggen "Robby iso heeft hier niets mee te maken"
        Nog makkelijker? Ik zal je helpen. "" betekende in dit geval: Robby iso heeft hier niets mee te maken. Ik heb het alleen wat korter genoteerd.

Met uw uitleg hier heb je wel een oplossing gegeven om het probleem op te lossen( een zeer intressante trouwens) maar nog niet de oorzaak van het probleem.
        Was mij dat gevraagd dan? Vooruit dan: de oorzaak is dat de camera de werkelijkheid niet goed heeft ingeschat of door de TS in verwarring gebracht door een verkeerde witbalansvoorkeuze.

Daarom is de uitleg van Festinalente intressanter wat de oplossing aan de bron betreft.
        In dit geval omdat het een Sony is. Maar: élke camera zal er wel eens in bepaalde omstandigheden naastzitten wat witbalans betreft.

Natuurlijk, ga zo door, Robby! Wat als ik nou niet gereageerd had? Zie je dan niet dat je anderen daarmee op het verkeerde spoor zet? De beginners in dit forum zullen nog veel aan je hebben, denk ik.

Comment

LEONIDAS is het nu niet gemakkelijker om gewoon te zeggen "Robby iso heeft hier niets mee te maken" en dan uw uitleg te doen. Met uw uitleg hier heb je wel een oplossing gegeven om het probleem op te lossen( een zeer intressante trouwens) maar nog niet de oorzaak van het probleem. Daarom is de uitleg van Festinalente intressanter wat de oplossing aan de bron betreft.
          Robby
          Ik heb geen oplossingen gegeven... gewoon een uitleg. Ik meen zelfs dat er niets opgelost moet worden. De scherpte op het onderwerp zondert m.i. de personen zo goed af van de achtergrond, dat hij onbelangrijk wordt. Bovendien spelen hier ook de kleurtjes mee om de aandacht op het juiste punt te vestigen.
          Ik zie dus geen problemen met deze foto's. Bij witbalans op automatisch gaat een camera al eens de mist in, en da's logisch, want je zegt : "kies jij maar afhankelijk van wat je ziet op het beeld", maar die camera's kennen geen weerbericht en weten niet wanneer ze binnen of buiten zijn. Toch, en da's uit eigen ervaring, is automatisch vaak de betere stand, tenzij je echt gaat voor "echte tinten" (wel minder sfeer) en met de grijskaart werkt. Dan nog gaan in dezelfde omstandigheden, Nikon en Sony van tint verschillen, en dat zit hem in de postprocessing.

Comment

Working...
          X