Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste foto's met EOS 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste foto's met EOS 450D

Na lang vergelijken en twijfelen heb ik uiteindelijk een Canon EOS 450D gekocht met kitlens.
    Hier zijn de eerste resultaten.

Ik wil mij graag verdiepen in digitale spiegelreflex fotografie, dus indien iemand een goede cursus kent.

groeten en bedankt voor jullie commentaren
    Canon EOS 450D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS

Re: Mijn eerste foto's met EOS 450D

Die witte bloemen zouden er beter uitkomen op een donkere achtergrond denk ik. De hond springt er ook niet echt uit, weer de achtergrond maar ook de pose van de hond. Hij ziet er een beetje zielig uit zo.

groeten en vooral veel plezier met je nieuwe hobby!
    Flickr

Comment

hier op het forum staat een cursus digitale fotografie. Ik denk dat je daar al een eind mee komt. Het heeft mij in ieder geval geholpen.

Canon EOS 350D - Canon 18-55mm EF-S 1:3.5-5.6 II - Canon 50mm 1.8 II - Tamron 70-300mm 1:4-5.6 - Velbon CX-660
      www.picasaweb.google.com/flowerz84

Comment

@TokTok: de bloemen zouden inderdaad beter uitkomen op een donkere achter. De hond kijkt inderdaad een beetje zielig maar het is gewoon een momentopname, hij was namelijk in slaap gevallen in de zitzak van de kinderen.

@Flowerz: Bedankt voor de tip, ik begin er deze avond nog aan denk ik

Comment

bij de bloemen zou ik de camera op een statief zetten (of op een tafeltje of zo als je geen statief hebt), en zonder flits werken. Dat voorkomt die storende slagschaduw. Achtergrond mocht inderdaad ook een andere kleur hebben; een gekleurd vel A4-papier kan al wonderen doen Daarenboven is het wit niet helemaal wit... dat kan bijgewerkt worden met "levels" in bv Photoshop :

Als je wil, doe ik de foto wel weer weg hoor...

De hond vindi k wel best leuk liggen Dankbaar onderwerp he zo'n beestje.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

bedankt voor de tips. De hond is inderdaad een dankbaar onderwerp.

Comment

Working...
            X