Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur in de sneeuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kleur in de sneeu

Gelieve on-topic te blijven en dat is het beoordelen van de foto.

Oorspronkelijk geplaatst door Liefje Bekijk bericht
    Thnx Demontventoux, ik veronderstel dat je bedoeld om wat sneeuw weg te doen? Ga ik idd eens proberen!
    Liefje,
    Als je een titel wilt wijzigen dan kan je dit doen d.m.v. op de knop 'aanpassen' te klikken. Daar kan je klikken op de knop 'meer opties' en dan kan je de titel wel aanpassen.
    Mvg Tim

Comment

Bedankt Ticor!
      Nikon D90, Nikkor 50mm 1.8, Nikkor 18-105mm, Nikkor 105mm micro, Velbon 800R

Comment

Re: Kleur in de sneeuw

Een moeilijk beeld

Het probleem bij deze cadrage is het grote contrastverschil : veel 'donker' en veel 'helder' - dat is om moeilijkheden vragen
        Het ophelderen van de donkere planken zoals Sjinhouck heeft voorgesteld is een verbetering (wat mij betreft echter iets te veel opgelicht!), maar het probleem van het wit blijft. De sneeuw is te wit, te helder en toont geen tekening meer.
        De voornaamste boosdoener is het fletse licht... waarschijnlijk bewolkt. Om tekening en structuur in de sneeuw te krijgen ware een late (of vroege) zachte zon veel beter geweest. De lage stralen kunnen wat zachte schaduwen in de sneeuw te brengen, waardoor het beeld veel leesbaarder zou worden en dus aangenamer om naar te kijken...
        Hetzelfde fletse licht is er ook de oorzaak van dat de kleuren wat flauw en weinig warmte tonen...
        Maar nog eens... geen gemakkelijke deze !
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
          Liefje,
          Zeg, weet Sophie wel dat jij hier andere dames met "liefje" aanspreekt?

Comment

Re: Kleur in de sneeuw

Kariboe geeft hier het juiste advies en daar is maar weinig aan toe te voegen. Toch nog dit: het raam en het wiel zijn hier de onderwerpen maar ze staan te centraal in beeld. Probeer volgende keer eens om het hoofdonderwerp op een 1/3de lijn te plaatsen. Dan krijg je de beste compositie. (cfr "Gulden snede")

Comment

Working...
            X