Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Workshop oefening - Portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Workshop oefening - Portret

    probleem dezer dagen is natuurlijk heel weinig licht he hierdoor komen de foto's iets te donker over... misschien je modellen eens lichtergekleurde kledij aandoen om zo het licht aan te trekken? ik weet het niet hoor? zo zou ik het proberen (mijn cursus start pas volgende maand dus

    laat je weten welke foto het uiteindelijk geworden is en wat de commentaren waren van andere cursisten/lesgevers?

    ps: op dit eigenste moment schijnt hier in gent de zon weelderig, maar ik vermoed dat uw model nu op school zit

    Comment


    • #17
      Re: Workshop oefening - Portret

      Hey, het is waar dat deze dagen het licht nogal triestig is zelfs aan het raam zal je erg weinig licht hebben.

      Van je nieuwe foto's vind ik de 2e de beste, echt teveel borstkas is er niet meen ik. De kraag van de trui is nogal krap he. Als je bv iets met een wat open kraag hebt dan verbreekt dat het grote oppervlak direct.
      De eerste foto lijkt me wat donker maar dat komt gewoon doordat er niet zoveel licht is mss. De arm werkt wel wat storend zoals je zegt, net zoals de hand in het gezicht.
      Eventuele schaduwen zal je grotendeels kunnen oplossen door wat te licht te reflecteren.

      Kleine opmerking nog, kijk eens naar je witbalans. Ik denk dat de foto's iets te blauw zijn. Maar verder zijn het zeker verdienstelijke pogingen! Ik kijk al uit naar de volgende

      Groeten Detlef
      Wat een dag, alles in schoonheid
      Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

      Comment


      • #18
        Re: Workshop oefening - Portret

        @ Mirs

        Ik heb uiteindelijk die met de hand (1st foto laatste upload) gekozen en een andere die hier niet bijstaat. Heb ze via mail gestuurd aangezien ik niet naar de les kon.

        Commentaar was er niet veel...wat ik spijtig vond. Denk dat ze alleen naar de belichting keek en die zat goed volgens haar. Voor de andere zei ze dat ik op de achtergrond moest letten zodat het een geheel vormt.

        Momenteel is het model skieen met school maar zodra ze terug is schaf liggen haar outfits en het vriesscherm klaar en vliegen we er weer in

        Succes met de workshop en laat wat van jouw resultaten zien.

        @ Detlef Heb naar de witbalans gekeken, maar deze staat op automatisch wanneer ik portret.

        Greetz

        Comment

        Working...
        X