Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rate away

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rate away

hey iedereen
    dit is mijn eerste foto genomen van de sterren. rate or hate...

canon eos 450 D standaard lens
    ISO was op 1200 dacht ik (maximum)
    sluitersnelheid 30"
    Last edited by Ticor; 12 januari 2009, 17:42. Reden: foto te groot

Re: rate away

Foto is overbelicht en de maan(?) staat niet zo geweldig.

Best is dat je een statief gebruikt en op 100 iso werkt. De maan op de gulden snede leggen. De maan lijkt op een grote ster, heb je een klein diafragma gebruikt? Het zou mooier zijn als de maan echt een maan was.

Je foto is ook te groot, max 900 pixels aan de langste zijde.

Groeten
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
      Foto is overbelicht en de maan(?) staat niet zo geweldig.

Best is dat je een statief gebruikt en op 100 iso werkt. De maan op de gulden snede leggen. De maan lijkt op een grote ster, heb je een klein diafragma gebruikt? Het zou mooier zijn als de maan echt een maan was.

Je foto is ook te groot, max 900 pixels aan de langste zijde.

Groeten
      ik heb een statief gebruikt, en als ik op 100 ISO werk heb ik amper een weergave van de sterren; ik heb zowaar een verlies aan onnoemelijk veel sterren, ze worden gewoon niet meer weergegeven en wat bedoel je met diafragma?
      dank bij voorbaat,
      Wim Dewilde

Comment

Iso is 1600, focal lenght 18mm en F6,3 (haal ik uit je foto)

Er staan wel meer sterrenfoto's op het forum. Kijk even rond welke instellingen bij deze gebruikt werden en probeer de verschillende uit om het verschil te zien Zelf heb ik me niet aan de sterren gewaagd, veel te koud buiten! Daarom dat ik de instellingen niet onmiddellijk van buiten ken.

Comment

Welkom op BD Wim.

De foto is te groot en daarom heb ik hem achter een linkje geplaatst.
          Dus gelieve volgende keer dat je online bent de foto's te verkleinen naar de juiste afmetingen, zijnde max. 900pixels aan de langste zijde en max. 400KB groot (250KB aanbevolen) .
          Een goed programma om dit te doen is BD-sizer
          Hoe BD-sizer werkt zie je hier: klik
          Je kan de aangepaste foto terugplaatsen ipv het linkje dmv de knop 'aanpassen' in je startbericht.
          Mvg Tim

Comment

Zal eens sympathiek zijn

Over de foto :

Als je de maan mooi in beeld wilt brengen moet je deze trekken op iso 100 met diafragma f16-f22 en een sluitertijd van +/- 1/20 tot 1/30 ste.

De maan zal er dan heel mooi opstaan. Helaas zul je dan geen sterren zien. Hiervoor kan je eventueel een tweede foto nemen zonder maan en deze dan samenvoegen in Fotoshop. Andere manier is om lang te belichten op de sterren en een stuk zwart karton voor de lens houden waarmee je de maan afdekt. Juist vooraleer de sluiter te laten dichtgaan laat je het licht v/d maan heel kort op je sensor schijnen. Anders eens zoeken op foto's van BD lid : Mriya
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

Comment

Ik heb niet meteen het gevoel dat ik naar sterren en de maan zit te kijken.
              Lijkt me meer een foto van de zon door een raam dat vuil of nat is.

Maar hey, het zelf ook wat met nachtfotografie geëperimenteer en is verdorie moeilijk. Dus oefening baart kunst zeker
              Nikon D60
              Nikor 18-55 mm
              Nikor 55-200 mm

Comment

hartelijk bedankt voor de reactie's allemaal, daar kan ik wel even verder mee
                thanks !

Comment

Working...
                X