Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wandeling in het park

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wandeling in het park

Vorige zondag ben ik hier in het park van Brasschaat een wandeling gaan doen. Uiteraard kon ik het niet laten om mijn fototoestel mee te nemen, met dit als resultaat.

De ondergaande zon door de bomen heen

Het kasteel

En nog eentje in zwart-wit

of

Re: Wandeling in het park

Puur op buikgevoel want nog te weining ervaring om technisch advies te geven ...

Derde vind ik de mooiste maar er mocht voor mijn smaak iets minder voorgrond op staan. Croppen zou misschien dan weer andere verhoudingen aantasten ..
    Bij de eerste en de laatste zie ik wat vignettering. Is dit bewust gedaan ?
    2de mag m.i. wat bijgelicht worden op de zijgevels.

Grtn,
    Heleba
    Canon 50D + 400D / EF-S 18-55mm Kitlens / Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS / Tamron 17-50mm F 2,8 Di II / + Wat gadgets en dit alles verzameld in een Slingshot 300.

Comment

1) leuke kleuren maar ik mis wat scherpte bij de onderste bomenrij, misschien diafragma wat kleiner (groter getal) instellen ?

2) door het flitsen (?) zijn de zijkanten van het gebouw wat donker uitgevallen, misschien eens met statief en zonder flits proberen ?

3) mist een klein beetje scherpte en valt nogal donker uit, misschien met wat contrast en sharpening dat hij er beter uitkomt.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

De 2de foto is met statief en zonder flits genomen. Ik heb hem bewust een beetje bijgewerkt zodat het ggeheel een beetje dramatischer toonde.

De laatste mag inderdaad nog een beetje extra contrast gebruiken ja. Ik was er nog over aan het twijfelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dédé Bekijk bericht
          De laatste mag inderdaad nog een beetje extra contrast gebruiken ja. Ik was er nog over aan het twijfelen
          Nog méér contrast ?
          I don't think so...
          Helderheid moet naar boven, dat wel, maar meer contrast gaat ook je schaduwen nog meer laten dichtlopen.
          En dat is nu zelfs al het geval.
          Dus niet aan dat contrast komen, helderheid aanpassen.
          http://www.knstyle.be

What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

Comment

Working...
          X