Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• mijn eerste foto

Gisteren 2dehands Nikon D200 op de kop kunnen tikken. Mijn zoontje moest eraan geloven-). Op aanraden van de verkoper een 50mm 1.8 bijgekocht.

Letmeknow wat jullie opmerkingen zijn!
    Thx!

Re: mijn eerste foto

Toffe snoeter heeft die zoon van u maar hij mocht een beetje scherper en ook dat wazige rechts aan de foto trekt mijn aandacht weg.

In ieder geval veel succes en plezier met uwe kodak en u lens.

Groeten Vince

Comment

leuke foto, enkel jammer van het onscherpe handje rechts, wat wel afleidt van z'n hoofdje... mss ook iets grotere scherptediepte nemen, zodat je z'n volledige gezicht scherp hebt, ipv enkel zijn ogen
      toch al een heel goed begin vind ik (naar mijn eigen beginnersmening natuurlijk)
      Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
      by elien_photography, on Flickr

Comment

mooie foto hoor , maar staat uw iso niet te hoog ?
        Nikon D90 zak met glas en sb600 flitser.

Comment

ja.. iso 1600... Het probleem was dat het al laat/donker was en dat ik geen flits wou gebruiken... Alles stond op zowat automatisch. gelukkig dat de lens relatief lichtsterk is.
          Dus jullie raden aan om inhuis des avonds best niet meer te trekken zonder flits?
          Hoe krijg ik alles naast de ogen iets scherper (in de diepte vooral ) zonder flits en zonder te lange sluitertijd en lagere iso? ( + de kleine die nie echt wil stilziten... )
          Het wazige handje kan ik er beter uitsnijden idd...

Alvast bedankt voor jullie meningen. Het help me alweer iets verder in deze nieuwe wereld

Comment

hooi allemaal,aan je exif te zien gebruikte je een f 1,8 maak hier b,v eens 5,6 van je iso gewoon op 100 of 200 ,en leer dan de popup flitser van je toestel kennen ,je kunt hier echt wel mooie plaatjes mee maken ,als het licht te hard is dan kun je het altijd verlagen ,maar daar zul je eens even je boekje voor moeten raadplegen,ken namelijk niet de d200 heb zelf een d80 ,maar weet niet of dit het zelfde werkt ,groetjes gijs
            Nikon D7100 Nikon 50mm f1.4 Nikon 70-200 f4 Nikon 18-140 F3,5-5.6 Sigma DG 150-500 f5-6.3 os sb600

Comment

met die lens moet dat beter kunnen
              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
              X