Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Border collie in actie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Border collie in actie

Sinds vorige week ben ik in het bezit van mijn eerste spiegelreflex ! Hoewel ik er nog niet echt helemaal mee weg ben (instellingen, lichtinval,..), ben ik toch al helemaal verkocht! De snelheid waarmee een spiegelreflex foto's trekt is in de verste verte niet te vergelijken met mijn compactje... Eindelijk kan ik dus foto's (proberen) te trekken van onze hond in volle actie!
    Waar ik nog moeite mee heb, is het nemen van actiefoto's als de lichtsomstandigheden niet optimaal zijn. (schaduw, ondergaande zon). Bij 'actie' denk ik 'snelle sluitertijd', maar dan denkt mijn camera 'ik zie niks!', dan neem ik een iets tragere sluitertijd, maar dan is de actie niet meer helemaal scherp... Als ik de zon volledig in mijn rug neem, dan is het licht bij een snelle sluitertijd beter, maar dan staat mijn schaduw bij op de foto

1.

2.

Foto's zijn getrokken met een nikon D40, 18-55 kitlens. Alle foto's zijn getrokken met de S-stand.
    1. Rechtsboven: 19mm, 1/1250sec, F/3,5
    Rechtsonder: 23mm, 1/1000sec, F/3,8
    Links: 28mm, 1/1600sec, F/4,2
    2. 40mm, 1/400sec, F/5
    Last edited by Tanja87; 30 december 2008, 14:57.

Re: Border collie in actie

Oorspronkelijk geplaatst door Tantjeuh Bekijk bericht
    Sinds vorige week ben ik in het bezit van mijn eerste spiegelreflex ! Hoewel ik er nog niet echt helemaal mee weg ben (instellingen, lichtinval,..), ben ik toch al helemaal verkocht! De snelheid waarmee een spiegelreflex foto's trekt is in de verste verte niet te vergelijken met mijn compactje... Eindelijk kan ik dus foto's (proberen) te trekken van onze hond in volle actie!
    Waar ik nog moeite mee heb, is het nemen van actiefoto's als de lichtsomstandigheden niet optimaal zijn. (schaduw, ondergaande zon). Bij 'actie' denk ik 'snelle sluitertijd', maar dan denkt mijn camera 'ik zie niks!', dan neem ik een iets tragere sluitertijd, maar dan is de actie niet meer helemaal scherp... Als ik de zon volledig in mijn rug neem, dan is het licht bij een snelle sluitertijd beter, maar dan staat mijn schaduw bij op de foto

1.

2.

Foto's zijn getrokken met een nikon D40, 18-55 kitlens. Alle foto's zijn getrokken met de S-stand.
    1. Rechtsboven: 19mm, 1/1250sec, F/3,5
    Rechtsonder: 23mm, 1/1000sec, F/3,8
    Links: 28mm, 1/1600sec, F/4,2
    2. 40mm, 1/400sec, F/5
    Ik vind de 2e erg mooi zeker als het smorgens was, ik denk van wel
    Sony A300 alfha Tamron lens 200 mm

Comment

voor actiefotos staan ze er wel mooi op; meestal ontbreekt er wel een of ander ledemaat
      Als je zowel de achtergrond mooi erop wil hebben als de hond dan kan je werken met een iets tragere sluitertijd en te flitsen op het tweede gordijn.
      Je stelt bv manueel de belichting in voor de achtergrond en je flitst met trage sluitertijd op het 2e gordijn, de trage sluiter geeft de achtergrond mooi weer en de flits bevriest de actie. Even experimenteren maar het uiteindelijk lukt t wel. Bij nikon druk je de flitsknop in met de voorste draaischijf tot rear slow (dit bij diafragma instelling, bij manueel doe je het handmatig en flits op rear)
      Een te lange sluitertijd gaat toch nog wel een ietwat wazig beeld van de hond geven denk ik maar het is het proberen waard.
      Last edited by Detlef; 31 december 2008, 02:14.
      Wat een dag, alles in schoonheid
      Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

De laatste foto vind ik :
        Dank bij voorbaat voor zowel positieve als negatieve reacties !
        http://www.fotochristoph.fotopic.net/
        Grt ,

Comment

Working...
        X