Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bloem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bloem



    met vriendelijke groeten caroline
    Niet alleen mijn camera maakt de foto ,maar ook mijn hart.

  • #2
    Re: bloem

    mooie foto je bent goed bezig doe zo verder
    mvg
    bijoux

    Comment


    • #3
      Re: bloem

      Mooie foto, 'k zou het waarschijnlijk niet beter kunnen
      Maar iets wat mij onmiddelijke opvalt. Er staat geen enkele bloem helemaal op. Ik denk dat het mooier had geweest dat er 1 bloem helemaal opstond en dan daarrond de anderen.
      Misschien een kwestie van persoonlijke goesting!

      Comment


      • #4
        Re: bloem

        Compositie is niet slecht maar toch nogal veel zwart bovenaan.
        Het "rood" brandt door; ik zie geen nerven meer bij een groot deel van de blaadjes. Een instelling van het toestel of van de software?
        Het groen is mooi groen, dus moet het met het rood ook kunnen denk ik.
        De flits geeft toch wel een sterke slagschaduw en zal zeker het doorbloeden van de rode kleur negatief beïnvloed hebben.
        Met zo'n mooie kerstroos probeerde ik het eens met een andere belichting.
        ...VIND IK... maar wie ben ik...?
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

        Comment


        • #5
          Re: bloem

          mooi in beeld gebracht caroline
          probeer eens zonder flits dezelfde foto
          mvg rohnny
          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
          *BD1034BE

          Comment


          • #6
            Re: bloem

            Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
            Mooie foto, 'k zou het waarschijnlijk niet beter kunnen
            Maar iets wat mij onmiddelijke opvalt. Er staat geen enkele bloem helemaal op. Ik denk dat het mooier had geweest dat er 1 bloem helemaal opstond en dan daarrond de anderen.
            Misschien een kwestie van persoonlijke goesting!
            Als fotograaf ben ik een echte beginner, maar over planten weet ik wel degelijk een en ander.
            In feite staan er wel degelijk vele bloempjes volledig op de foto. Wat dikwijls verkeerdelijk als bloem wordt gezien (de rode bladeren) zijn in feite verkleurde schutbladeren. De bloemetjes staan daar middenin en zijn geelgroen.

            Comment


            • #7
              Re: bloem

              mooi plaatje..

              Comment


              • #8
                Re: bloem

                Leuke poging. Waarom zijn 't altijd bloemen waar men mee begint ? Alsof rode en gele bloemen makkelijk zijn ?
                De flits zorgt voor een vrij vlakke belichting. De witbalans is niet aangepast, wat maakt dat de foto vrij "koel" overkomt.
                Het is niet omdat het een foto van een rode bloem is dat je de "rode oogjes reductie" van je flash moet aanzetten.
                Buiten de opmerkingen, die hiervoor gemaakt zijn over compositie, wil ik nog even meegeven dat je deze foto in éénder welke omstandigheden kan maken, zonder flash.
                Je bepaalt dan zelf het licht en de schaduwen en door een aanpassing van de witbalans aan dat licht (even een voorbeeldfoto maken toont wat het beste resultaat geeft). Het enige benodigde is dan voldoende licht of een statief, dat langere sluitertijd, manuele scherpstelling en een langere belichting (kleiner diafragma voor algehele scherptediepte) toelaat.

                Comment

                Working...
                X