Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Profiel foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Profiel foto



    Vorige week "plakte" ik hier een foto van mijn jongste dochter, nu eens eentje van mijn oudste. Ik vroeg toen ook hoe ik best fotografie onder de knie kon krijgen. Ik heb me intussen al ingeschreven voor een cursus digitale fotografie. Een begin: het is maar 1 avond per week. Maar ik wil me niet in de dieperik gooien en dan verzuipen. :-) Langzaam maar zeker is een beter tactiek.

    Camera: Canon EOS 1000D
    Exposure: 0.006 sec (1/160)
    Aperture: f/3.5
    Focal Length: 18 mm

  • #2
    Re: Profiel foto

    hard belicht en toch niet slecht vind ik. Je hebt geen lelijke schaduwen om de neus en geen uitgebrande delen.

    Comment


    • #3
      Re: Profiel foto

      Over het algemeen een goeie foto.
      Je camerahoogte is goed; kinderen laten zicht mooist op ooghoogte portretteren.
      De flits zorgt aan de ene kant voor mooie twinkellichtjes in de ogen maar aan de andere kant voor een harde slagschaduw onder de kin. Eens zoeken naar een alternatief qua belichting?
      Lampjes en raam op de achtergrond leiden te veel af.

      Ik ben er zeker van dat je nog veel plezier zal beleven op de cursus!
      Ik kocht destijds een goed boek en moet toegeven dat ik dank zij dat boek de fouten die ik maak(te) beter kon en kan inschatten en rechtzetten.
      't Was nog in de tijd dat er geen digitale fotografie bestond en dus verouderden boeken nog niet zo snel. 'k Ging laatst naar de bib, koos me de meest recente boeken over digifoto en stel nu vast dat die alreeds zwaar verouderd zijn.
      Maar toch denk ik dat de cursus, samen met een goed boek met veel BESCHREVEN voorbeelden, je het meest zullen bijbrengen.
      En dóen natuurlijk!
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #4
        Re: Profiel foto

        langzaam verdrinken is ook niet plezant m.i.
        redelijk scherpe belichting, toch goede foto, goed standpunt, scherp, mss een stukje mat plastiek voor uw flits?
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment

        Working...
        X