Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerstboom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kerstboom



    Panasonic FZ8

    F 2.83 iso200

  • #2
    Re: Kerstboom

    Mijn opmerkingen want dat is toch de bedoeling?
    Mooie glanslichtjes.
    De omgeving trekt meer mijn aandacht dan het onderwerp: stoel of bank rechts onder, elektriekdraad, kadertjes, venster, spotje boven. Ook de kapotte ster trekt mijn aandacht te veel... omdat ze kapot is.
    Ik zou de mand ofwel helemaal meenemen ofwel zo goed als niet.
    Om hem goed te hebben kan je hem denk ik beter verplaatsen naar een rustige donkerder achtergrond. Dan komt hij als geheel wat sprankelender naar voor. Wat testen met de belichting is dan wel noodzakelijk.
    Wat groter posten (je mag tot 900 pixels langste zijde gaan in deze fora) is altijd beter/duidelijker om te beoordelen.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: Kerstboom

      Ik ben zo vrij geweest er een kerstkaart van te maken

      Ondertussen heb ik enkele van VIMs opmerkingen proberen te verbeteren. Heb er ineens een lens flare uit PS3 er tegenaan gegooid...voor het dramatische effect

      Comment


      • #4
        Re: Kerstboom

        'k heb de boodschap begrepen...volgende keer beter

        Comment


        • #5
          Re: Kerstboom

          Voor MacAngus:
          Vroeg of laat krijg je toch deze opmerking:
          zie de forumregels voor wat betreft het gebruik van foto's van anderen. 't Is niet verboden (bijna niks is verboden) wat je doet, maar vraag best het akkoord van de eigenaar, ook al zet die zichzelf in de beginnershoek.
          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
          Oók wandelen met GPS?

          Comment


          • #6
            Re: Kerstboom

            @ VIM:
            Daar heb je een punt, mijn excuses. Hopelijk vindt Kury het niet erg? Anders is de foto zo weer weg...

            @ Kury:
            Ik heb dan wel enkele van die dingetjes weg gedaan, maar ik denk dat de huiselijkheid niet perse een negatief punt is. Voor mensen die al bij je zijn langs geweest (familie etc) is het misschien net herkenbaar en draagt het bij tot de betekenis van de foto: kerst in huis. Waarom niet wat meer van je huis bij op de foto plaatsen?
            Trouwens ik vond de boom erg mooi op beeld gebracht (daarmee dat ik onmiddellijk aan een kerstkaart dacht, dus beschouw het als een compliment )

            Comment


            • #7
              Re: Kerstboom

              MacAngus, ik heb helemaal geen probleem met de veranderde versie.
              Laat het niet aan u hart komen! Nog een prettige kerst verder

              Kritiek is welkom zowel + of - !

              Comment


              • #8
                Re: Kerstboom

                @Kury: U wilde uw kerstboom in uw huis weergeven. Voor mij is dit aardig gelukt. Het eerste wat mij opviel... de mooie glinsterende lichtjes. Wat was je sluitertijd?

                2 storende elementen: het stukje stoel en de electriciteitsdraadjes. 2 zaken die gemakkelijk weg waren gedaan/verschoven/uit het zicht gelegd. (denk ik)
                De mand, is reeds gezegd, voor mij liever minder van die mand of de mand er helemaal op. Maar dat is goesting

                @MacAngus: Je gaf een bewerkte versie. Ik vind die mand niet zo mooi meer nu. Op de eerste foto is deze op de achtergrond, eenvoudig, overeenstemmend met de achtergrond. Nu is hij blauwig en veel te opvallend.
                (in mijn opinie)

                Comment


                • #9
                  Re: Kerstboom

                  @ Sannepoes: komt door de te brede lensflare ...maar je hebt gelijk.

                  Maar het is niet mijn bedoeling deze post te kapen, dus back on topic!

                  Comment

                  Working...
                  X