Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn steenweg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn steenweg

    Heb pas een Panasonic FZ28 te pakken gekregen om een beetje met fotografie te beginnen. Ben vooral geïnteresseerd in het maken van fotos zoals degene hieronder (weet niet of hier een echte term voor is? ) en fotobewerking...Dus buiten commentaar over de foto, zijn tips en 'uitdagingen' om eens te proberen zeker ook welkom!

    De originele:

    De eerste crop:

    De tweede crop:

    F 2,8 , 20 sec, ISO auto


    Buiten de foto ben ik niet zeker of de FZ28 een goede keuze was. Ik denk erg vaak als ik door dit forum surf dat een DSLR sowieso beter is, meer geapprecieerd is, mooier materiaal levert,...Het zijn allemaal vijgen na Pasen (of Kerstmis), maarjah...

    Alvast fijne feestdagen!
    Last edited by MacAngus; 27 december 2008, 02:06.

  • #2
    Re: Mijn steenweg

    Qua compositie, vind ik het fout dat het eindpunt van het licht zo dicht tegen de rand van de foto zit.

    Met een bridge camera kan je best mooie foto's maken hoor. Deze site staat boordevol informatie, gebruik vooral de zoekfunctie.

    Voor tips in verband met nachtfotografie moet je bij Black B@ndit zijn: KLIK!

    Een verdienstelijke binnenkomer.

    Welkom op BD!
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Mijn steenweg

      Ik had graag eentje recht op recht op de steenweg genomen, maar het was nogal riskant om in het midden van de baan mijn pikkel uit te zetten

      De foto is gecropped waardoor het eindpunt uiterst rechts ligt. De volledige foto ziet er zo uit:

      Edit: Foto naar eerste post

      Ik had geen rekening gehouden met mijn schaduw en ik vond dat nogal knullig om te posten :-)
      Last edited by MacAngus; 27 december 2008, 02:07.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn steenweg

        Je kan hem het best zó uitsnijden, dat het eindpunt zich op 1/3 van de breedte bevindt. Dat kijkt het mooist. De schaduw valt dan ook weg.

        Om je eigen schaduw te vermijden, kan je eventueel de hoogte opzoeken.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Mijn steenweg

          De trapladder werd net gebruikt om de gang te schilderen en de hijskraan hebben we moeten weg doen omdat hij niet meer paste met de winterbeplanting Toch ferme fotos van je (had ze al is eerder gezien )

          Heb voor het kijkgemak de foto's meteen in de eerste post gezet. Meteen ook een vierkante versie met het vluchtpunt meer naar links. Dan zit ik denk ik aan mijn 3 foto's per post :-)

          Comment


          • #6
            Re: Mijn steenweg

            De laatste foto vind ik duidelijk de beste.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Mijn steenweg

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              De laatste foto vind ik duidelijk de beste.
              geheel mee eens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Mijn steenweg

                Ik sluit me aan bij bouk en Jos Vanhengel: de derde is ook wat mij betreft de beste.
                www.elwee.net

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn steenweg

                  De derde is inderdaad de mooiste, knappe foto's

                  Zo'n foto's wil ik (later) ook proberen te maken (maar dan moet ik me eerst nog een statief aanschaffen...)

                  Ik vind de eerste ook wel iets hebben, met de schaduwen: is het een man met krukken en een kindje dat er saat? Of een man met een basebalknuppel? Een beetje mysterie is altijd goed

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn steenweg

                    Ik heb van men zus een Hama statiefje gekregen dat heel goed doet wat het moet doen: staan

                    Maar buiten dat kan je ook de camera op iets stevigs zetten. Aan een weg kan je de brievenbus benutten of een geparkeerde auto (als die niet te los op zijn veringen staat). Ik ga zeker de foto eens over doen vanaf grondniveau, lijkt me wel mooi.

                    Comment

                    Working...
                    X