Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

poging tot ' nachtfotografie ';P

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • poging tot ' nachtfotografie ';P

    Hey nog niet lang 450D + 18-200 IS gekocht, nachtfoto's, of toch eens geprobeert:

    Foto 1:

    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 18,00 mm (0-0 mm)
    Shutter Speed: 30 sec
    F-Number: F14,0
    ISO: 100
    [IMG][/IMG]

    Foto 2:

    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 40,00 mm (18-200 mm)
    Shutter Speed: 30 sec
    F-Number: F14,0
    ISO: 100
    [IMG][/IMG]

    foto 3:

    Camera Model: Canon (Canon EOS 450D)
    Lens Focal Length: 80,00 mm (0-0 mm)
    Shutter Speed: 25 sec
    F-Number: F16,0
    ISO: 100
    [IMG][/IMG]

    Graag jullie comments, 't is de eerste keer dat ik dit gedaan heb, zo slecht vind ik het zelf niet hoor , met uitzondering, 1ste foto dat de lantaarnpaal er niet helemaal opstaat. 2e foto dat balkon aan de linkderkant , 3e foto rare vlekken , maar bon!
    thx!
    Last edited by cedricje.l; 23 december 2008, 20:11.

  • #2
    Re: poging tot ' nachtfotografie ';P

    Ik zie geen echt onderwerp in de foto, je moet op zoek gaan naar onderwerpen die op een of andere manier verlicht worden.

    Maar ik denk dat je dan ook best eerst de tips in dit topic eens bekijkt:
    Donderdagavond hebben we met de fotoclub nog eens een uitstapje gemaakt naar Turnhout. We zijn naar het begijnhof, het kasteel en het station geweest. Maar toen we iets gingen drinken in een taverne tegenover de Nieuwe Kaai, kon ik het weer niet laten om daar wat avondfoto's te maken:clown: . De andere foto's


    De rare vlekken op de derde foto, dat is lensflare. Die krijg je door interne reflecties tussen de verschillende lenselementen, en als je een filter voor de lens zet, dan heb je er nog meer last van.
    Een zonnekap helt tegen lensflare, maar alleen wanneer de lichtbron net buiten beeld blijft, in dit geval is er geen truukje om het te voorkomen.
    Sommige lenzen hebben er minder last van, maar ik denk dat er geen enkele is die 100% vrij is van flarevorming in extreme omstandigheden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: poging tot ' nachtfotografie ';P

      Blijven experimenteren, want al doende leer je het meest. En de raadgevingen van black b@ndit eens goed lezen en dan in de praktijk proberen te brengen.

      Waarom ben je tevreden over deze foto's? Omdat het gelukt is om in het donker toch een foto te maken? Als het er je om te doen was om de mogelijkheden van jouw fototoestel te leren kennen, dan kunnen deze foto's inderdaad als "goed geslaagd" omschreven worden. Zou ik deze foto's aan mijn wand hangen.... zeker niet !En dus zijn ze niet goed voor mij.
      Geniet van foto's maken

      Comment

      Working...
      X