Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

absolute beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • absolute beginner

    Graag kritiek
    Ga binnenkort reflexcamera aanschaffen en dit is wat ik doe met een Panasonic Lumix





    Last edited by Ticor; 20 december 2008, 16:09.

  • #2
    Re: absolute beginner

    Ik zie dat je nieuw bent hier. Welkom.
    Eerst even algemeen : misschien de forumregels nog eens doornemen Je 3de foto is te groot en er mogen ook slechts 3 foto's in 1 x worden gepost in een onderdeel. Eentje verwijderen misschien ?
    Over je foto's zelf :
    de 1ste is in de lucht overbelicht en het eilandje heeft dan weer wat weinig detail. Blijft een moeilijk gegeven hoor. Je compo zou een stuk verbeteren volgens mij, als je een stukje onderaan wegknipt (zo tot 1cm onder het eilandje).
    Je 2de neem ik aan dat het een vis is, als abstract zou die het niet slecht doen; heeft ook wel wat last van uitgebrande plekjes (boven op de rug)
    Je 3de heeft ook last van overbelichting (en is dus te groot) en stelt eerlijk gezegd voor mij niet zo veel voor, sorry
    Je 4de vind ik de betere kwa belichting en scherpte, maar is een beetje druk.
    Blijven posten zou ik zeggen en heel veel kijken hier naar de foto's die gepost worden. Je leert dan ontzettend snel.
    Marleen
    It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
    http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

    Comment


    • #3
      Re: absolute beginner

      op technisch vlak ga ik geen comments geven ..ken er zelf weinig nog van ..
      Maar vind ze voor met een compactje getrokken te zijn vrij aardig infeite .
      De eerste was ne hele mooie geweest met een reflex , dat staat voor mij vast! mooie foto op zich
      De 2de hetzelfde, spijtig feitelijk voor zo'n mooi diertje (dolfijntje?) , mooie shoot wel hoor , mooie standpunt ook om een foto van te maken.
      3de is goed geprobeerd, maar het mist idd een totaalplaatje...
      4de veruit de best gelukte foto idd , misschien beetje druk met die bovenste blaadjes , maar mooie scherpte en kleuren , tof gedaan !
      Ben er zeker van dat ik niet beter deed met mijn compactje..verre van zelfs

      Blijven klikken !

      Mvg
      Canon EOS 450D (15/12/08)
      Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
      Statief : Velbon Sherpa 450R

      Comment


      • #4
        Re: absolute beginner

        2de foto mooie compositie! mooi moment heb je daar

        Comment


        • #5
          Re: absolute beginner

          bedankt voor de comentaar,
          hier nog eentje van dezelfde vakantie, mss beter qua compo.
          2e is inderdaad een dolfijn maar is zo moeilijk om die goed te trekken.
          Vond hem anders zo tof dat ik hem toch wou posten.

          Foto verwijderd.
          Last edited by Ticor; 20 december 2008, 10:38.

          Comment


          • #6
            Re: absolute beginner

            Stragge,

            Lees nog eens de forumregels door aub.
            Zoals ik in je startpost al aanhaalde is het slechts toegestaan om 3 foto's/topic te posten.
            Dus open een nieuw topic voor de nieuwe foto's die je wenst te tonen.
            Hou er dan wel rekening mee dat het slechts is toegestaan is 1 topic/dag/forumonderdeel te openen.

            En kan je de derde foto in je startpost ook naar de juiste afmetingen brengen en opnieuw zichtbaar maken.
            Zie voor meer info in de startpost.
            Mvg Tim

            Comment


            • #7
              Re: absolute beginner

              voila de derde is verkleint en er terug op geplaatst,
              sorry voor het ongemak maar ben nieuw he
              Die BD sizer werkt hier niet op m'n Mac maar heb het via Tinypic gedaan en dat blijkt vlot te gaan.
              Zal voor andere foto's een andere topic starten.

              Comment


              • #8
                Re: absolute beginner

                De foto van de dolfijn is zker de mooiste vanallemaal. Alleen jammer dat deze onscherp is. Had er eentje geweest voor de showcase abstrakt volgens mij.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: absolute beginner

                  Bedankt voor de reacties
                  Ik heb de Foto van de Dolfijn wel gekropt en spijtig dat ik op lage resolutie moest shooten omdat mijn compact camera anders te traag is.
                  Ik heb wel een beetje gespeeld met de kleuren.
                  mss eens proberen van hem toch at beter te krijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: absolute beginner

                    hoi
                    vind de foto's wel mooi
                    maar durf op technisch vlak ga ik geen comments te geven, moet zelf nog veel leren

                    Comment

                    Working...
                    X