Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geslaagde bewerking?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geslaagde bewerking?

    Tijdens sinterklaas had ik een paar (deels mislukte) foto's van mijn vriendin gemaakt voor de fun.. Thuis heb ik deze foto bewerkt om hem wat sprekender te maken (en kleine oneffenheden(sproetjes int gezicht) te verminderen)..

    Wat vinden jullie van de bewerking?



    [Mod]


    Je foto's waren veel te groot in pixels, max 900 pixels langste zijde. Daarom verwijderd
    Je kan deze foto's terug plaatsen ipv deze tekst als ze aan de forumregels voldoen
    Hier kan je vinden hoe je dat best doet Klik
    BDSizer kan je vinden in het forum Software -> eerste topic

    Soeki Wan




    Bewerkte

    Origineel

    Camera Make: Panasonic
    Camera Model: DMC-FZ8
    Image Date: 2008:12:06 16:43:37
    Flash Used: Yes (Auto, red eye reduction mode)
    Focal Length: 10.4mm (35mm equivalent: 62mm)
    Exposure Time: 0.033 s (1/30)
    Aperture: f/3.2
    ISO equiv: 100
    White Balance: Auto
    Light Source: Flash
    Metering Mode: Matrix
    Exposure: program (Auto)



    Graag jullie kritiek over wat beter kan..
    Last edited by Soeki Wan; 23 december 2008, 08:24.
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

  • #2
    Re: Geslaagde bewerking?

    Vooreerst... probeer eerst de foto's eens op 't juiste formaat te posten.

    De foto... de omzetting naar sephia kan ik volgen, en vind ik zelfs goed gekozen, omdat het blauw anders toch met veel aandacht gaat lopen, maar... diene gaussiaanse troep hoeft voor mij niet. M.i. maakt zoiets zelden een foto beter, en ook hier niet. Ik meen zelfs te durven stellen dat het overbodig is.

    Comment


    • #3
      Re: Geslaagde bewerking?

      Moet hier helaas de mening delen van Festina.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment


      • #4
        Re: Geslaagde bewerking?

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Vooreerst... probeer eerst de foto's eens op 't juiste formaat te posten.

        De foto... de omzetting naar sephia kan ik volgen, en vind ik zelfs goed gekozen, omdat het blauw anders toch met veel aandacht gaat lopen, maar... diene gaussiaanse troep hoeft voor mij niet. M.i. maakt zoiets zelden een foto beter, en ook hier niet. Ik meen zelfs te durven stellen dat het overbodig is.
        Wanneer ik dit niet deed werd er teveel nadruk gelegd op de haren.. Ik heb nu een aangepaste versie Gaussiaanse troep heel licht ingezet. (nu met juiste resolutie )

        Persoonlijk vind ik hem met de vervaging iets speciaals hebbe, iets wat ik in deze mis:


        GRaag nogmaals jullie mening
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

        Comment


        • #5
          Re: Geslaagde bewerking?

          ja en neen ...vind het wel leuk zo'n blurryness , maar je moet met die gaussian wegblijven van kleurovergangen (of zeeer miniem gebruiken), dan had men het 9/10 amper gemerkt...hier merk je dat hem de pixels vergroot en uitgevlakt heeft (dieptezichten en accenten compleet weg in de hals bv)
          Enige blur die eventueel over kleurovergangen een leuk effect kan hebben , vind ik persoonlijk, is het zoomed blur effect , maar ook dan weer met mate en het juiste gebruik.
          Het is vooral veel doen, oefenen en testen met die photoshop filters .
          Wel moet je het dieptezicht zien te behouden en ik vind dat je met die blur in de hals net dat hebt tenietgedaan..misschien echt enkel wat accenten leggen in de haren en beetje op het blousje.
          Maar toch wel een verdienstelijke poging hoor , ik werk al jarenlang met photoshop etc en weet net als iedereen dat die filters niet simpel zijn om onder de knie te krijgen en zelfs nu nog moet ik opnieuw zoeken af en toe.
          Tof gedaan en nu blijven oefenen heh ! Eens je ermee wegbent is het echt de moeite waard!

          ps: probeer ook eens een distortion(liquify) bv ipv een blurtool ..hier kan je bv wat rookachtige effecten mee bekomen...kan ook heel leuk zijn

          Mvg
          Last edited by looneycooney; 22 december 2008, 18:54.
          Canon EOS 450D (15/12/08)
          Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
          Statief : Velbon Sherpa 450R

          Comment


          • #6
            Re: Geslaagde bewerking?

            nog vraagje, werk je op een aparte layer of rechtstreeks op je background?!
            Heel dikwijls , afhankelijk vh effect en werkwijze verkrijg je totaal verschillende eindresultaten ..let hiermee vooral op je opacity en type van layer wat je gebruikt.
            beste is 2 of meer layers bijmaken en stilaan je effecten opbouwen , zo heb je meer controle tijdens en achteraf.
            Maar het is niet simpel hoor , zelfs na jaren ga je soms nog moeten kijken en zoeken nr de juiste oplossingen.

            Ondanks geen blur of weinig, toch vind ik de laatste het beste !!! vooral omdat je het dieptezicht behouden hebt..goed gedaan!

            ps: ik heb wel geen ervaring met foto-bewerking..alleh in zekere zin wel , maar vooral voor webdesign and gamedevelopement..dus niet echt het verbeteren van de foto's

            Mvg
            Last edited by looneycooney; 22 december 2008, 19:03.
            Canon EOS 450D (15/12/08)
            Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
            Statief : Velbon Sherpa 450R

            Comment


            • #7
              Re: Geslaagde bewerking?

              Oorspronkelijk geplaatst door looneycooney Bekijk bericht
              nog vraagje, werk je op een aparte layer of rechtstreeks op je background?!
              Heel dikwijls , afhankelijk vh effect en werkwijze verkrijg je totaal verschillende eindresultaten ..let hiermee vooral op je opacity en type van layer wat je gebruikt.
              beste is 2 of meer layers bijmaken en stilaan je effecten opbouwen , zo heb je meer controle tijdens en achteraf.
              Maar het is niet simpel hoor , zelfs na jaren ga je soms nog moeten kijken en zoeken nr de juiste oplossingen.

              Ondanks geen blur of weinig, toch vind ik de laatste het beste !!! vooral omdat je het dieptezicht behouden hebt..goed gedaan!

              ps: ik heb wel geen ervaring met foto-bewerking..alleh in zekere zin wel , maar vooral voor webdesign and gamedevelopement..dus niet echt het verbeteren van de foto's

              Mvg
              Ik heb alle effecten rechtstreeks op de background gedaan. Toen ik achteraf de gaussiaanse vervaging wilde verwijderen kwam ik er dus ook achter dat ik opnieuw kon beginnen Volgende keer zal ik het in meerdere lagen gaan doen zodat achteraf aanpassingen makkelijker zijn

              Al met al: Is het resultaat goed genoeg voor bijvoorbeeld de showcase?
              Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
              My flickr My site

              Comment


              • #8
                Re: Geslaagde bewerking?

                Oorspronkelijk geplaatst door tomklerks Bekijk bericht
                Wanneer ik dit niet deed werd er teveel nadruk gelegd op de haren.. Ik heb nu een aangepaste versie Gaussiaanse troep heel licht ingezet. (nu met juiste resolutie )
                't Is veel beter. Maar dat de aandacht naar de haren gaat, heeft niet zo zeer met de haren op zich te maken, maar met compositie. Breng de ogen nog naar een iets sterker punt in de compo, en je ziet die haren amper nog.

                Comment

                Working...
                X