Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dinant koude

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dinant koude

    een foto die de kou moet weergeven van gisteren,
    met de kathedraal van dinant op de achtergrond.
    Mooie foto?


  • #2
    Re: dinant koude

    BBrrrrr Toffe foto!

    Mvg
    Canon EOS 450D (15/12/08)
    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
    Statief : Velbon Sherpa 450R

    Comment


    • #3
      Re: dinant koude

      ik persoonlijk vind dat deze plaat niet echt de koude weergeeft, maar de natte.. en dan op een heel beperkt gebied, namelijk de stang..de achtergrond is zo blurry, dat je met moeite de kathedraal kan zien, ik had toch iets kleiner diafragma gekozen..

      Comment


      • #4
        Re: dinant koude

        Geeft inderdaad meer een "rainy day" (is da wel goed geschreven?) mee dan een koude dag.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: dinant koude

          dank voor de sublieme reacties, ik ga zeker eens terug naar dinant, maar dan met een diafragma van 1.8! of misschien zelfs 2.0!

          maar toch even zeggen dat het echt wel de koude is; de regendruppels die jullie denken te zien aan de stangen zijn in werkelijkheid aangevrozen regendruppels van de dag ervoor..

          Comment


          • #6
            Re: dinant koude

            Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
            dank voor de sublieme reacties, ik ga zeker eens terug naar dinant, maar dan met een diafragma van 1.8! of misschien zelfs 2.0!

            maar toch even zeggen dat het echt wel de koude is; de regendruppels die jullie denken te zien aan de stangen zijn in werkelijkheid aangevrozen regendruppels van de dag ervoor..
            lees dan eerst wat meer over de invloed van diafragma; voor je naar Dinant gaat.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: dinant koude

              Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
              Geeft inderdaad meer een "rainy day" (is da wel goed geschreven?) mee dan een koude dag.
              Ook mijn idee, van koude is hier niet veel te zien.
              PS: rainy day is juist geschreven -> ook al wordt er meestal nog een a voorgezegd nl. It's a rainy day.

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              lees dan eerst wat meer over de invloed van diafragma; voor je naar Dinant gaat.
              grt,bouk.
              Zoals bouk zegt, eerst even de technische kant bekijken.
              Kort: hoge F = kleine opening = grote DOF <-> kleine F = grote opening = kleine DOF
              Dus wat jij hier waarschijnlijk wil is de stang met koude druppels scherp en toch een blik van Dinant op de achtergrond, dan zal je de F (naar eigen smaak) ergens in het midden moeten houden. Ga je te hoog dan heb je Dinant te scherp, Ga je te laag dan heb je een blury zicht (zoals nu).
              MAW 1.8 zal niet beter zijn.
              'Keep on Clicking'
              Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

              Comment


              • #8
                Re: dinant koude

                Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
                Ga je te hoog dan heb je Dinant te scherp, Ga je te laag dan heb je een blury zicht (zoals nu).
                MAW 1.8 zal niet beter zijn.
                Maar stiekem kick ik gewoon op die 1.4 van mijn lens, het blijft fascineren, die opening

                Comment


                • #9
                  Re: dinant koude

                  Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                  Maar stiekem kick ik gewoon op die 1.4 van mijn lens, het blijft fascineren, die opening
                  het is het resultaat wat telt..

                  Comment


                  • #10
                    Re: dinant koude

                    De compositie is ook niet echt dit maar het idee was goed. Je moet de lens beter gebruiken en zoals de voorgangers moet ik hier volgen.. Probeer eens een ander kader in het vervolg..
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment

                    Working...
                    X