Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meesje in de magnolia (Canon 40D + Sigma DL 75-300mm)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Meesje in de magnolia (Canon 40D + Sigma DL 75-300mm)

    Hallo fotominnend Vlaanderen.
    Mijn eerste post met een oude tele op mijn nieuwe camera.

    300 mm - F5.6 - 1/250 - ISO 1000 - Bewolkt - geen stabilisatie
    Groene zweem op takken (contrast witte lucht met donkere takken) weggewerkt.

    Crop 25% omdat 100% te veel ruis bevat

    De vorige post was de opmerking om ofwel dichter bij het onderwerp te komen (17-55mm lens) of wel een grotere zoom te nemen.

    Nogmaals bedankt voor jullie tips. Zelfs al ben ik nog een groentje is het leuk om tot "the community" te behoren. (Ik spreek al als nen echte hihi, nu de foto's nog )

    Ik vind hem niet scherp genoeg (foto uit de hand) misschien eens proberen met statief, mar lukt dit dan goed zonder "remote"?

    Canon 40D / EF-S 17-55mm F2.8 IS USM

  • #2
    Re: Meesje in de magnolia (Canon 40D + Sigma DL 75-300mm)

    Oeps iets vergeten vragen, ben ik te veeleisend als ik zeg dat deze foto niet voldoende scherp is en/of te veel ruis vertoont? Had dit bij mijn eerste post ook (ISO 500).
    Of is dit met deze camera en ISO gewoon zo?

    Hoop binnenkort eens op een zonnige dag een ISO200 te posten om het verschil te tonen (zo er verschil is hopelijk...)
    Canon 40D / EF-S 17-55mm F2.8 IS USM

    Comment


    • #3
      Re: Meesje in de magnolia (Canon 40D + Sigma DL 75-300mm)

      Eerst en vooral zou ik de ISO proberen laag te houden, je zit nu met ruis op je foto (als ik het goed zie). Ook op de crop -> croppen is net als digitaal zoomen, dus vele verbeter je er niet mee. Telkens verscherpen bij croppen kan beetje helpen, maar indien teveel ruis, blijf je dit zien.

      Nu over je vraag
      Ik denk, als ik hier toch nog goed onthouden heb wat andere vogelfotografen posten, dat je met 300mm nog niet genoeg hebt, volgens mij zul je meer naar 400-500mm moeten gaan of verdubbelaar? (mss mens die dit beter weten).
      Pas op ik breek de lens niet af, want je moet er zeker meer mee kunnen.

      Uit de losse hand zal nooit scherp lukken (tenzij lucky shot) op 300mm. Statief of rijstzak of dergelijke zijn zeker niet onmisbaar. Mits oefening heb je die remote zeker niet nodig.
      Ik zou gewoon nog veel oefenen, veel tips lezen en dan zal het wel beter lukken.

      Ben geen vogelfotograaf, dus er zullen hier wel mensen zijn met andere tips en mss zelfs die van mij tegenspreken. Doe gerust, leer dan ook iet bij.

      Grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: Meesje in de magnolia (Canon 40D + Sigma DL 75-300mm)

        Oorspronkelijk geplaatst door guyverbraeken Bekijk bericht
        Of is dit met deze camera en ISO gewoon zo?
        40D heeft rap ruis meen ik me te herinneren. Mss eens checken op de site van Dpreview ofzo, daar zul je wel terugvinden vanaf welke ISO er rap ruis optreedt.

        Grtz
        'Keep on Clicking'
        Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

        Comment


        • #5
          Re: Meesje in de magnolia (Canon 40D + Sigma DL 75-300mm)

          Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
          Uit de losse hand zal nooit scherp lukken (tenzij lucky shot) op 300mm.
          Met een 300mm lens en een sluitertijd van 1/250 moet het zeker wel lukken om scherpe foto's te maken hoor. Blijven oefenen zou ik zeggen.
          Volgende foto's zijn ook uit de hand genomen op 300mm en 400mm met sluitertijden tussen 1/60 en 1/25. http://forum.belgiumdigital.com/f72/...oo-223619.html
          grts, -nxke-
          De eerste keer lukte het niet, de tweede keer ook niet, maar de derde keer lukte het van de eerste keer!

          Comment

          Working...
          X