Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

    Hi, hieronder mijn eerste foto's op dit forum: kritiek meer dan welkom! (het komt er voorlopig immers op neer dat ik maar wat doe op basis van een aantal zaken die ik gelezen heb)

    Yachting by night


    't Is niet stil, maar wel licht aan de overkant


    En oh ja, vanmorgen heb ik ook EasyHDR aangeschaft en dit is m'n eerste probeersel
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

  • #2
    Re: Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

    Mag ik deze nog even up'en, voel me wat verwaarloosd
    Alvast thanks voor jullie tips !
    Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

    Comment


    • #3
      Re: Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

      Derde is de beste van de drie. Eerste heeft een storende compo en tweede (net als eerste) heeft teveel ruis.
      Mss eens Exif posten, volgens mij stond je ISO te hoog.

      Je derde komt mooi uit van kleuren, maar ook daar iets teveel ruis (denk ik) ook zitten stukken die iets te fel overkomen (vooral op het platform).

      Nachtfotografie is een vak apart en vergt veel oefening. Mss eens de topics van BlackBandit lezen. Hij heeft al enkele pareltje van nachtfotografie gepost en heeft ook al de nodige tips gegeven.

      Veel oefenen en letten op de ISO.

      PS: hopelijk voel je je nu wat beter

      grtz
      'Keep on Clicking'
      Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

      Comment


      • #4
        Re: Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

        Lees dit draadje eens,
        en de iso op 400 is inderdaad te hoog
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

        Comment


        • #5
          Re: Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

          Lillo is echt een goede plaats om foto's te maken
          Ik heb hier ook nog een paar mooie fototjes geschoten
          Maar dan wel overdag, van de zonsondergang en de kerncentrale..
          Mvg,
          Roelandg

          Comment


          • #6
            Re: Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

            Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
            Derde is de beste van de drie. Eerste heeft een storende compo en tweede (net als eerste) heeft teveel ruis.
            Mss eens Exif posten, volgens mij stond je ISO te hoog.
            Hey, was net zo blij met de compo... wat stoort jou eraan? Kan iemand hier ook een third opinion geven, het staat nu 1-1
            Volgens mij ook... (dedju, al die kloteparameters die ge in 't oog moet houden als ge M gaat )

            Oorspronkelijk geplaatst door Rockey Bekijk bericht
            PS: hopelijk voel je je nu wat beter
            't Gaat al veel beter, merci voor de input
            Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

            Comment


            • #7
              Re: Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

              Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
              Lees dit draadje eens,
              en de iso op 400 is inderdaad te hoog
              Goeie tip, daar staat het idd mooi gegroepeerd!
              Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

              Comment


              • #8
                Re: Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

                Oorspronkelijk geplaatst door svengoeman Bekijk bericht
                Hey, was net zo blij met de compo... wat stoort jou eraan?
                Das nu het leuke aan fotografie, jij kan een foto goed vinden en een ander dan weer niet.
                Jij vraagt mijn mening omtrent wat er mij stoort:
                - Er zijn teveel elementen in die foto die de aandacht opeisen (de 3(!) boten op de voorgrond + het gebouw achteraan -> altijd proberen om de aandachttrekkers (maw de onderwerpen) te beperken). Nu weet ik niet waar eerst te zien.
                - Je kapt teveel de boten af. Boot links stukje neus en stukje boven. Boten rechts, enkel de neus -> kijkt totaal niet leuk
                - het gebouw op de achtergrond verdwijnt ook in die achtergrond, mede door de boten op de voorgrond. Indien dit deel uitmaakt van je onderwerp (wat ik wel denk) dan moet je dit ook naar voor trachten te krijgen.

                Waar op letten:
                1/ probeer je onderwerp zoveel mogelijk op een gulden snede te brengen, dit zijn krachtpunten die (wetenschappelijk getest) altijd eerst in het oog springen.
                2/ een foto met krachtlijnen erin is altijd leuk (indien dit mogelijk is)

                Wat ik zou proberen:
                In deze situatie kun je mss volgende eens proberen (indien je nog eens gaat ofzo)
                Neem de linkse boot van voor op de neus, zodat je de rechtse zijkant mooi kan fotograferen. Dit is een krachtlijn en zal de kijker in de foto meenemen. Daardoor kun je het gebouw mooi scherp hebben en zullen de mensen direct mee zijn met de bedoeling. Volgens mij zul je dan een mooiere en krachtigere foto hebben. Mss ook eens eerst overdag proberen om zo onnodige ruis te vermijden.

                Je weet nu van mij wat er, volgens mijn mening, scheelde.
                Maar waarom vind jij de compo wel goed?

                Grtz
                'Keep on Clicking'
                Pana Lumix FZ50 + Olympus mcon-40 (macro)+ Hama Alpha 60 + Bilora 495 (mini)

                Comment


                • #9
                  Re: Lillo by night (ofte... Yes! Een statief gekocht ;-))

                  Ik vond hem eerlijk gezegd gewoon mooi, niet gehinderd door enige voorkennis van compositieregels

                  En dan nu effe nader bekeken: ik ben wel blij met de diepte die de lijnen van de linkse boot geven in de foto. Verder volg ik wel je comments dat er teveel elementen zijn om de aandacht naar één specifiek onderwerp te brengen. Mijn aandacht werd (ter plaatse) oorspronkelijk getrokken door de plaat op het gebouw, van die boten die voor het gebouw staan heb ik een deugd proberen te maken (ik denk dat het mij niet in dank zou worden afgenomen om ze daar 's nachts wat te staan verplaatsen, ook al staan ze op wieltjes )

                  Ik probeer een volgende keer zeker eens je tips uit, thanks voor de tijd die je hierin geïnvesteerd hebt!!!
                  Canon EOS 7D + EF-S 17-55 f2.8 IS USM + EF-S 55-250 f4-5.6 IS

                  Comment

                  Working...
                  X