Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst op het soldaten kerkhof Vladslo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herfst op het soldaten kerkhof Vladslo

Mijn eerste foto's op BD.
    Ben al een tijdje bezig met fotografie maar nu pas heb ik de moed verzameld om te posten op BD
    De twee foto's zijn genomen op het Duits militair kerkhof te Vladslo - Diksmuide.
    Moeilijke belichting maar de moeite waard.

Ben benieuwd naar jullie beoordeling...

Last edited by Giat105; 16 november 2008, 18:42.

Re: Herfst op het soldaten kerkhof Vladslo

De 2de is naar mijn smaak de mooiste. Maar ik vind dat hij wat klein gepost is om hierover goed te kunnen oordelen.
    Misschien wat groter ? (900px max op langste zijde).

Marleen
    It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
    http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Ik vind de foto's wel goed qua kleur belichting en compositie,
      maar staat je fototas er mss bij op? of wat zie ik daar?
      Wat een dag, alles in schoonheid
      Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Ooops, inderdaad m'n fototas.
        Nu pas zie ik het ook.

Comment

Alleen jammer van het afgesneden hoofd. Die fototas kan je nog wel wegklonen.
          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
          Flickr____No place to be

Comment

Beide foto's zijn wat betreft scherpte, scherptediepte en belichting goed. Wat de compositie betreft, geef ik de voorkeur aan een volledig hoofd.
            Qua onderwerp spreekt de tweede foto mij veel meer aan dan de eerste. De eerste is een vrij recht toe recht aan registratie van het beeld. De tweede vertelt mij wel een verhaal door de combinatie van het treurende beeld met het kerkhof, de triestgrijze lucht, de bomen die hun bladeren verloren hebben.... De foto ademt verdriet en bezinning
            Wel letten op ongewenste elementen in beeld en de volgende keer die fototas ergens anders neerleggen, hé
            Mvg,
            Chris
            Geniet van foto's maken

Comment

Thanks, dat stukje van het hoofd was echter de bedoeling. Ik wilde niet alles braafjes croppen en zo wat meer aandacht trekken naar de oogkassen.

Dat van die tas is natuurlijk een ongelukje. Ik had de reflex om het onmiddellijk weg te clonen maar heb het dan zo gelaten.
              Ik kan het nog altijd later wegclonen of ik kan gewoon een nieuwe foto nemen.
              Die tas heeft voor mij een speciale betekenis en meer bepaald wat er in zit.

Een tijdje geleden heb ik een Bronica S2 gevonden in een tweedehandszaak voor 75€.
              Ik heb er uren plezier aan beleefd aan het oppoetsen en het uitzoeken van de werking. Het wondermooie en loodzware toestel lijkt 100% inorde.
              Dat begon langzaam het idee op te komen om eens een filmpje in te stoppen. En ja hoor, in Antwerpen vond ik een Zw/wit filmpje 120 rolfilm 12 exp 125 Iso.
              Dus raad eens wat erin de tas zat. Glunder !!!, mijn Bronica. Ik heb 6 foto's genomen en volgend weekend neem ik nog eens 6 ergens anders.
              Voor hetzelfde geld wordt het allemaal niets, maar wie weet. Ik heb al tonnen plezier gehad met laden van de rolfilm, het berekenen van de belichting / sluitertijd , het bepalen van de compositie (geen zoom en het beeld in de viewer is in spiegelbeeld " en het afgaan van de sluiter. Net een kleine explosie.

Wordt mss vervolgd.
              Last edited by Giat105; 17 november 2008, 22:54.

Comment

Working...
              X