Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 verschillende bewerkingen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 verschillende bewerkingen.

Dit zijn drie verschillende versies van 1 opname.
    Deze is de originele.

Dit is omgezet in Z-W

En deze heb ik geprobeerd in HDR (Eerste keer met Photomatics)

Belichting :1/10 bij f 22 (Statief gebruikt om 3 opnamens voor HDR te maken)
    Iso 100
    Brandpunt 24 mm
    Lens: 17.0-35mm max lensopening 3.5. (Ben ik niet echt tevreden met de scherpte)
    Tijd: 15.38
    Canon 300 D

Welke heeft jullie voorkeur? En wat kan er verbeterd worden?
    Last edited by Jacobs Pascal; 14 november 2008, 11:12.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Re: 3 verschillende bewerkingen.

Bij de originele zien de kleuren van de lucht er nogal eigenaardig uit, beetje een paarse zweem lijkt het wel.
    Ook een nogal abrupte verandering van bijna cyaan naar blauw-paars, ongeveer halverwege de lucht. (in de HDR ook trouwens)

De weerspiegeling van de boom in het water is wel leuk, maar komt misschien beter tot z'n recht als je de boom niet knal in het midden van de foto plaatst.

De scherpte is zoals je zelf al aanhaalt niet optimaal, misschien niet verscherpt na het verkleinen ? Of is je origineel ook niet al te scherp ?
    Het kan ook komen omdat je F/22 hebt gebruikt, bij heel kleine diafragmas verlies je scherpte door diffractie.
    Als je geen extreem grote scherptediepte nodig hebt, blijf je beter ergens tussen F/8 en F/11, dan zal je scherpere fotos hebben.

Oh ja nog een nadeel van F/22, je ziet elk stofje op je sensor, zeker op een egaal blauwe lucht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Calympus Bekijk bericht
      Bij de originele zien de kleuren van de lucht er nogal eigenaardig uit, beetje een paarse zweem lijkt het wel.
      Ook een nogal abrupte verandering van bijna cyaan naar blauw-paars, ongeveer halverwege de lucht. (in de HDR ook trouwens)

De weerspiegeling van de boom in het water is wel leuk, maar komt misschien beter tot z'n recht als je de boom niet knal in het midden van de foto plaatst.

De scherpte is zoals je zelf al aanhaalt niet optimaal, misschien niet verscherpt na het verkleinen ? Of is je origineel ook niet al te scherp ?
      Het kan ook komen omdat je F/22 hebt gebruikt, bij heel kleine diafragmas verlies je scherpte door diffractie.
      Als je geen extreem grote scherptediepte nodig hebt, blijf je beter ergens tussen F/8 en F/11, dan zal je scherpere fotos hebben.

Oh ja nog een nadeel van F/22, je ziet elk stofje op je sensor, zeker op een egaal blauwe lucht.
      Ik zie het nu ook pas dat er een paarse zweem in zit. dat weet ik ook niet hoe dit komt. Ik moet wel zeggen dat ik de RAW opnamen een beetje beinvloed heb met dag kleur..Had dit beter gelaten. Je hebt inderdaad gelijk. Ik zie nu ook de vlekken op de fotos en inderdaad die fucus 22 is te hoog. Ik was nochtans van gedachte dat diafragma hoe klein het is hoe meer scherpte diepte..met het nadeel zoals jij aanhaalt. Ik zal er op letten de volgende keer. Bedankt voor de komentaar..Oops dan moet ik mijn sensor kuisen? Als dat een wist hoe je dat doet?
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

voor het kuisen van de sensor even aan spikke vragen, die weet wel hoe dat moet

je moet er wel voor oppassen (niet voor spikke, maar voor het kuisen bedoel ik)

on topic - nog niet echt dat

grtz
        nikon coolpix s9100

Comment

Ik denk dat hierboven al wel alles gezegd is over de fotos.
          Enkel nog een opmerking over die rand... En das mijn persoonlijke mening natuurlijk
          Maar 't is er eigenlijk geen mooie...
          En zeker geen bevel & emboss gebruiken.. Dat is tegenwoordig zo fout
          ~ Visit my Blog ~
          ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WouterVdV Bekijk bericht
            Ik denk dat hierboven al wel alles gezegd is over de fotos.
            Enkel nog een opmerking over die rand... En das mijn persoonlijke mening natuurlijk
            Maar 't is er eigenlijk geen mooie...
            En zeker geen bevel & emboss gebruiken.. Dat is tegenwoordig zo fout
            Hey WouterVdv ik heb juist in een andere discussie de extra randen opgevraagd waar die te vinden zijn dus..Ik kan nu een andere keuze maken..De fotos waren maar een probeersel en alle comentaar is goed..
            Merci.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              voor het kuisen van de sensor even aan spikke vragen, die weet wel hoe dat moet

je moet er wel voor oppassen (niet voor spikke, maar voor het kuisen bedoel ik)

on topic - nog niet echt dat

grtz

Ik zal eens een afspraak maken bij hem thuis...Merci Senior en tot in de week..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Hey WouterVdv ik heb juist in een andere discussie de extra randen opgevraagd waar die te vinden zijn dus..Ik kan nu een andere keuze maken..De fotos waren maar een probeersel en alle comentaar is goed..
                Merci.
                Komt zeker goed dan
                Succes ermee!
                ~ Visit my Blog ~
                ~ Sinds 28 oktober 2008 bezig met fotografie - Aankoop van men eerste DSLR: Nikon D90 ~

Comment

Working...
                X