Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een flesje bier - Tauro ontsntapt!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een flesje bier - Tauro ontsntapt!

Staat ook op Flickr dus. Mijn eerste echt bewerkte foto eigenlijk. Ttz, kleuren bijgewerkt, darks & lights wat bijgetrokken, vibrance, vigneting. Een hele nieuwe wereld ging open! (tot dan en eigenlijk nog steeds ben ik er van overtuigd dat een foto goed uit het toestel moet komen....)
    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

Re: Een flesje bier - Tauro ontsntapt!

Leuk opzet.

Het flitsen is minder geslaagd hetgeen zich uit door de felle slagschaduw. Eventueel bouncen of diffuser gebruiken. Dit soort "productfotografie" is monnikkenwerk en wil je het goed krijgen is er maar één regel : oefenen, oefenen en oefenen maar ook lezen en met de ogen stelen.
    Algemeen : achtergrond vloekt met de setting.
    De foto lijkt me scherp te zijn waar ze scherp moet zijn maar ze is te klein gepost. Waarom geen 900 x 900 ?

Slu !

Tjerri

Comment

Waarom flitsen ? Die dingen blijven toch stilstaan waar je ze zet ? Een statief en een zachte lichtbron zijn aangewezen (bijvoorbeeld overdag in de schaduw)
      Composiite is goed, het flitsen wat minder. Let ook op de achtergrond en dat er zo weinig mogelijk storende en afleidende elementen aanwezig zijn. Als er lijnen in zitten, zorg dan dat ze meewerken in de compositie.

Comment

Effe de opzet :
        Foto is gemaakt op mijn keukenkast, met TL-licht langs boven. Dit gaf verschrikkelijke dingen, dus ik flitste langs voor met de originele popup flits van de 400D bij.
        Ik heb idd de tijd niet genomen om backdrop of zo te voorzien, omdat het een foto "op een rapke" was voor mijn blog. (Ik had de kans om Tauro te proeven nog voor het gelanceerd was, dus die kans grijp ik natuurlijk )

Uiteindelijk was het de bedoeling om gewoon een leuke foto te maken, en na wat bijwerken vond ik het geslaagd.

Natuurlijk had ik achteraf liever die lijnen weg etc, maar voor wat hij bedoelt is, is het ne goeie

Daarom dat ik hem ook hier deel met jullie, en geen echt diepte-beoordeling vraag ;-)

Ik ga mss eens herdoen met de nodige backdrop of in een softbox!

Ohja, ivm het flitsen, buiten het zwakke TL-licht was er niks van licht, dus ik had lelijke donkere vieze foto's. Flits was echt wel nodig....
        Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lorent Bekijk bericht
          Ohja, ivm het flitsen, buiten het zwakke TL-licht was er niks van licht, dus ik had lelijke donkere vieze foto's. Flits was echt wel nodig....
          Niet waar, een statief en een langere sluitertijd doen het hier beter. De flits heeft ook een andere kleurtemperatuur dan het TL-licht. dus heb je een raar gekleurd licht.

Als je eerst een blad papier zonder flits fotografeerd kan je in photoshop hier de witbalans op instellen, De tweede foto neem je dan zonder het witte blad en zonder flits vanaf statief. Met de instellingen van de eerste foto wat de witbalans betreft. Zodoede krijg je een foto met juiste witbalans en geen slagschaduw van de flits.

Comment

Eens proberen zo, en iets zoeken dat k als statief kan gebruiken

Comment

Om bovenstaande redenen vind ik de foto waardeloos.

Misschien kan je iets interessants vertellen over dat bier.
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Niet bedoelt als spam!!

Hier vind je mijn idee over het biertje : http://www.ntone.be/2008/10/10/jupil...-maal-proeven/

Comment

Working...
                X