Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Finland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Finland

Mijn eerste foto post hier
    Ongeveer een maand geleden mijn Canon Eos 450D gekocht, nu eindelijk wat tijd om ermee te experimenteren. De komende maanden zit ik in Finland op Erasmus en ik hopelijk kan ik de mooie natuur hier netjes vastleggen. HIer alvast 3 foto's die ik gisteren genomen heb op een wandeling door het bos.

f/5.6
    1/40sec.
    ISO 200

f/5.6
    1/640sec.
    ISO 200

f/4.5
    1/2000sec.
    ISO 100
    or

Re: Finland

niemand enige opmerkingen?

Comment

Ik ben hier zelf ook heel erg nieuw en heb pas zelfde toestel als jij gekocht.
      De elfenbank vind ik mooi maar ik weet niet of het helemaal scherp is waar je het scherp wilde (de sporen ?) Tweede vind ik beetje raar, zo die tak met dat landschap derachter maar terzelfde tijd ook wel goed als je er wat op na gaat denken, dode tak-vervuiling.

Onderste vind ik de mooiste!
      prachtig land trouwens!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Solrún Bekijk bericht
        niemand enige opmerkingen?
        geen opmerkingen is vaak een teken dat er nog wat werk aan de winkel is:
        -eerste heeft inderdaad een te onscherpe blik, ik vermoed wat bewegingsonscherpte (1/40 s=> velen gebruiken 1/60 als het maximum om uit de hand te schieten, tenzij je wat geoefend hebt met ademhalingscontrole of een steun hebt)
        -twee heeft geen rechte horizon, het deel linksboven is te fel uitgebrand en onderaan te donker
        -drie heeft een mooie zonsondergangslucht maar van het landschap is niet te onderscheiden ( te donker) en ook hier de horizon helt af .
        probeer landschappen vanaf een f10 te nemen, statief is hier steeds een welgekomen hulpmiddel
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Thanx Devid, hier ben ik wat mee,
          Ik weet dat er werk aan de winkel is, maar dit is toch de beginnershoek om raad te vragen hoe het beter kan?

Dat de horizon niet helemaal recht was, had ik ook gezien. Alleen weet ik niet hoe ik dat kan aanpassen.

Binnenkort er maar weer eens op uit trekken om te oefenen.

Comment

Working...
          X