Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
vlindertuin Utrecht
Collapse
X
-
-
Re: vlindertuin Utrecht
Hoi Jan, laat het weer ik zijn die de eerste commentaar geeft.
De scherpte van de foto is zo te zien goed hoor. De pose van de vlinder is ééntje die heel veel vlinderliefhebbers heel graag zien, met beide vleugels open. Nu naar de compositie toe, zou ik hier toch proberen van er een draai van 45° aan te geven, zodat de lijnen van de vlinder over de diagonaal lopen.
Eén dingetje loopt ook nog een beetje fout, maar dat kan je hier niet direct verhelpen, dat is de achtergrond. De groenige vlinder zit op een groen blaadje en in de achtergrond zitten rode bloemen, dit toch wel met heel wat aandacht gaan lopen.
Daarom zou ik zeker proberen met de sterke punten van de foto te werken, gulden snede, diagonalen en croppen en draaien tot een diagonale compo, waarin de vlinder vrij beeldvullend op staat.
Btw Tot vanavond.
Mvg
ChrisLast edited by FestinaLente; 18 augustus 2008, 17:54.
-
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk berichtNu naar de compositie toe, zou ik hier toch proberen van er een draai van 45° aan te geven, zodat de lijnen van de vlinder over de diagonaal lopen.
Hoe zou je er een draai van 45° aan geven om welke lijnen diagonaal te laten lopen? Ik zie het echt niet
Voor de rest vind ik het wel een mooieNikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cptKoala Bekijk berichtHoe zou je er een draai van 45° aan geven om welke lijnen diagonaal te laten lopen? Ik zie het echt niet
Voor de rest vind ik het wel een mooie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk berichtDe vlinder diagonaal in beeld, geeft vaak een mooier beeld. Dus het lichaam de diagonaal laten volgen.
Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX
Comment
-
Comment