Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlindertuin Utrecht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vlindertuin Utrecht

Poging in de vlindertuin!!!

Niet helemaal de scherpste, maar wel de mooiste(vond ik dan he).

gr. Jasiu !!!
    >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Re: vlindertuin Utrecht

Hoi Jan, laat het weer ik zijn die de eerste commentaar geeft .

De scherpte van de foto is zo te zien goed hoor. De pose van de vlinder is ééntje die heel veel vlinderliefhebbers heel graag zien, met beide vleugels open. Nu naar de compositie toe, zou ik hier toch proberen van er een draai van 45° aan te geven, zodat de lijnen van de vlinder over de diagonaal lopen.
    Eén dingetje loopt ook nog een beetje fout, maar dat kan je hier niet direct verhelpen, dat is de achtergrond. De groenige vlinder zit op een groen blaadje en in de achtergrond zitten rode bloemen, dit toch wel met heel wat aandacht gaan lopen.
    Daarom zou ik zeker proberen met de sterke punten van de foto te werken, gulden snede, diagonalen en croppen en draaien tot een diagonale compo, waarin de vlinder vrij beeldvullend op staat.

Btw Tot vanavond.

Mvg

Chris
    Last edited by FestinaLente; 18 augustus 2008, 17:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Nu naar de compositie toe, zou ik hier toch proberen van er een draai van 45° aan te geven, zodat de lijnen van de vlinder over de diagonaal lopen.
      Hier kan ik me je opmerking eventjes niet voorstellen
      Hoe zou je er een draai van 45° aan geven om welke lijnen diagonaal te laten lopen? Ik zie het echt niet

Voor de rest vind ik het wel een mooie
      Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cptKoala Bekijk bericht
        Hoe zou je er een draai van 45° aan geven om welke lijnen diagonaal te laten lopen? Ik zie het echt niet

Voor de rest vind ik het wel een mooie
        De vlinder diagonaal in beeld, geeft vaak een mooier beeld. Dus het lichaam de diagonaal laten volgen.

Comment

Dank je voor de reacties.

gr. Jasiu !!!
          >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            De vlinder diagonaal in beeld, geeft vaak een mooier beeld. Dus het lichaam de diagonaal laten volgen.
            aaaaaah, was mij enkel aan 't focussen op de strepen op beide vleugels
            Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

Working...
            X