Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de kinderboerderij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de kinderboerderij

op de kinderboerderij even wat foto's gemaakt terwijl die kleine vent naar de diertjes aan het kijken was.
    Geen macro foto's, maar wel met een macro lens.

Camera Model: SONY (DSLR-A100)
    Tamron 90 mm Macro
    Lens Focal Length: 90,00 mm (AF100mm F2.8 Macro(D))
    Shutter Speed: 1/80 sec
    F-Number: F22,0
    ISO: 200
    Compensation: EV 0/10

Tamron 90 mm Macro
    Lens Focal Length: 90,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 100

Tamron 90 mm Macro
    Lens Focal Length: 90,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/320 sec
    F-Number: F7,1
    ISO: 100
    Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

http://ubovdburg.zenfolio.com/

Re: de kinderboerderij

ga voor de Duif.
    bij de Zwanen; de voorste goed maar een storende Zwaan in de achtergrond.
    bij de eerst de drukke achtergrond(bomen) jammer, beter had die mooie blauwe lucht geweest als achtergrond.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben het met bouk eens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        ga voor de Duif.
        bij de Zwanen; de voorste goed maar een storende Zwaan in de achtergrond.
        bij de eerst de drukke achtergrond(bomen) jammer, beter had die mooie blauwe lucht geweest als achtergrond.
        grt,bouk.
        Leuk om verschillende meningen te zien. En smaken verschillen.
        De reacties op dit forum verschillen enorm. Dit vind ik wel heel leerzaam, omdat je hierdoor op een andere manier naar foto's gaat kijken.

Persoonlijk vind ik namelijk het volgende van de foto's:
        1) leuke beweging van de wieken, overige scherp. Jammer van de drukke achtergrond, maar ook al had ik standpunt gewijzigd hadden er altijd bomen op de foto gestaan.
        2) voor mij is dit de topper. Ik vind het juist goed gelukt dat de "wazige" zwaan naar de "scherpe" zwaan lijkt te staren.
        3) de duif is inderdaad super scherp. Echter vind ik de foto te simpel/eenvoudig. Misschien omdat het maar een duif is, en geen exotische volgel
        Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

http://ubovdburg.zenfolio.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht

Persoonlijk vind ik namelijk het volgende van de foto's:
          1) leuke beweging van de wieken, overige scherp. Jammer van de drukke achtergrond, maar ook al had ik standpunt gewijzigd hadden er altijd bomen op de foto gestaan.
          2) voor mij is dit de topper. Ik vind het juist goed gelukt dat de "wazige" zwaan naar de "scherpe" zwaan lijkt te staren.
          3) de duif is inderdaad super scherp. Echter vind ik de foto te simpel/eenvoudig. Misschien omdat het maar een duif is, en geen exotische volgel
          Blij dat je je mening met ons deelt, maar ik deel die van jou ook niet helemaal .

De duif is ook voor mij de beste foto.
          In de eerste foto staat je onderwerp er niet helemaal op, en de paal staat schuin (kijkt niet lekker). De beweging is leuk, maar op één of andere manier komt de molen toch niet uit de foto los.
          De tweede foto mist wat de duif wel heeft... een puntlichtje in het oog van de voorste zwaan. Het zwarte deel van deze zwanekop is dichtgelopen, en een groter puntlichtje had daar leven in gebracht. De manier waarop jij de foto beschrijft, had je beter scherpgesteld op de tweede zwaan. Zij kijkt naar de eerste, terwijl het de eerste eigenlijk niet echt schijnt te interesseren dat de tweede zit te kijken.
          De duif leeft door het kleine puntlichtje in de ogen. De belichting van die foto is heel goed en de kleuren komen heel natuurgetrouw over.

Je hebt gelijk dat de tweede foto meer potentieel heeft dan de derde, maar het komt er zo voor mij niet uit.
          Ik geef natuurlijk maar mijn idee .

Comment

Working...
          X