Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Goeie compo's. Leuke beelden
Mag iets meer contrast in, imo, zodat het blauw minder flets wordt
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Van statief genomen, of uit de losse hand? (in het tweede geval zou je sluitertijd wat korter mogen, zeker als je inzoomt zoals bij foto #1)
Alles is uit de losse hand getrokken . Een goede statief moet ik mij nog aanschaffen (tips voor het kopen van een goede statief zijn altijd welkom) .
Greetz
Pbj
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Alles is uit de losse hand getrokken . Een goede statief moet ik mij nog aanschaffen (tips voor het kopen van een goede statief zijn altijd welkom) .
Greetz
Pbj
in dit geval, had je ook je diafragma iets lager kunnen nemen en de ISO wat omlaag, maar een 60ste moet normaal toch handwerk kunnen zijn hoor.
grt,bouk.
Ik vind ze nogal krap gekropt langs de onderkant maar waarschijnlijk is dit om het pano effect te versterken.
Voorkeur voor de tweede met iets meer water.
Greetz
Pbj
Check 'ns 'n keertje deze thread. Het is verbazend hoevelen van ons (ik incluis) een Manfrotto 055X ProB, hebben. Vaak ook met hetzelfde balhoofd, al verschillen hierover de meningen. De tripod is nochtans uitstekend!
Bedankt voor de info. Manfrotto valt goed mee van prijs zag ik net .
Greetz
Pbj
Even over foto 2, zo zag hij er voordien uit voor Photoshop. Ik heb spijt dat ik er geen RAW formaat van heb. Mijn contrast daar worstel ik mee .
Greetz
Pbj
Check 'ns 'n keertje deze thread. Het is verbazend hoevelen van ons (ik incluis) een Manfrotto 055X ProB, hebben. Vaak ook met hetzelfde balhoofd, al verschillen hierover de meningen. De tripod is nochtans uitstekend!
Hou er wel rekening mee dat de Manfrotto een zwaar statief is, maar ik heb er zelf ook één en 't is eentje waar je alle werk mee aankan.
Ik ben niet zo gewone voor de compo's, maar da's dan mijn idee. Bij de eerste mis ik onderaan een aanknopingspunt, of ergens in de foto een rustpunt.
Foto twee (eerste versie) zou ik gaan voor ovenaan nog wat eraf, tot ene paar mm boven de wolken, maar ik vind de volledige versie ook goed, als je ze nog een tikkeltje rechtzet, waarbij je m.i. bij de eerste versie iets overdreven hebt.
Comment