Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alpen

Canon EOS 350D
    Ef 17-85
    Sluiter: 1/60
    F-stop: f/14.0
    ISO: 200
    Brandpunt: 85.0 mm

Last edited by Pbj; 27 december 2008, 19:42.
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Re: Alpen

Van statief genomen, of uit de losse hand? (in het tweede geval zou je sluitertijd wat korter mogen, zeker als je inzoomt zoals bij foto #1)
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

zeker een plusje voor de compo,s hoor, beetje voorkeur voor de tweede opname.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Goeie compo's. Leuke beelden
        Mag iets meer contrast in, imo, zodat het blauw minder flets wordt
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Van statief genomen, of uit de losse hand? (in het tweede geval zou je sluitertijd wat korter mogen, zeker als je inzoomt zoals bij foto #1)
          Alles is uit de losse hand getrokken . Een goede statief moet ik mij nog aanschaffen (tips voor het kopen van een goede statief zijn altijd welkom) .

Greetz

Pbj
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
            Alles is uit de losse hand getrokken . Een goede statief moet ik mij nog aanschaffen (tips voor het kopen van een goede statief zijn altijd welkom) .

Greetz

Pbj
            in dit geval, had je ook je diafragma iets lager kunnen nemen en de ISO wat omlaag, maar een 60ste moet normaal toch handwerk kunnen zijn hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind ze nogal krap gekropt langs de onderkant maar waarschijnlijk is dit om het pano effect te versterken.
              Voorkeur voor de tweede met iets meer water.
              Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht

Greetz

Pbj
                Check 'ns 'n keertje deze thread. Het is verbazend hoevelen van ons (ik incluis) een Manfrotto 055X ProB, hebben. Vaak ook met hetzelfde balhoofd, al verschillen hierover de meningen. De tripod is nochtans uitstekend!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt voor de info. Manfrotto valt goed mee van prijs zag ik net .

Greetz

Pbj

Comment

2 knappe opnames ondanks het weer (mooi doch het zorgt voor een schemering op de bergen in foto 1).
                    Voorkeur voor #2.

En ja ... Manfrotto Rules
                    .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Even over foto 2, zo zag hij er voordien uit voor Photoshop. Ik heb spijt dat ik er geen RAW formaat van heb. Mijn contrast daar worstel ik mee .

Greetz

Pbj

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Check 'ns 'n keertje deze thread. Het is verbazend hoevelen van ons (ik incluis) een Manfrotto 055X ProB, hebben. Vaak ook met hetzelfde balhoofd, al verschillen hierover de meningen. De tripod is nochtans uitstekend!
                        Hou er wel rekening mee dat de Manfrotto een zwaar statief is, maar ik heb er zelf ook één en 't is eentje waar je alle werk mee aankan.

Ik ben niet zo gewone voor de compo's, maar da's dan mijn idee. Bij de eerste mis ik onderaan een aanknopingspunt, of ergens in de foto een rustpunt.
                        Foto twee (eerste versie) zou ik gaan voor ovenaan nog wat eraf, tot ene paar mm boven de wolken, maar ik vind de volledige versie ook goed, als je ze nog een tikkeltje rechtzet, waarbij je m.i. bij de eerste versie iets overdreven hebt.

Comment

Working...
                        X