Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3x Polen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3x Polen

Hallo,

Van 9 juli tot 16 juli was ik in Polen. Heel mooi land dus mijn camera maakte overuren. Op mijn Deviantart (http://setyourheadonfire.deviantart.com/)vind je meer foto's maar over deze drie had ik toch graag jullie mening gekregen. of ? En graag ook waarom. :]

Alvast bedankt of zoals de Polen zeggen; Dziękuję!
    Lisa
    Canon EOS 400D - Basiskit

http://setyourheadonfire.deviantart.com/

Re: 3x Polen

Je hebt veel sterkere opnames gemaakt in Polen, een beetje een bizarre selectie.
    In 2 komt de site niet tot zijn recht, hoewel ze technisch ok is.

Grts Jan (Polenfan)
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Die laatste is dat in Majdanek?

vind de eerste wel geslaagd. mss beter geweest zonder persoon ervoor en iets krapper gecropt.

Comment

Mooie beelden...
        - bij de eerste flirt je met de hooglichten
        - de tweede is een sterk beeld, voor mij mooi gespeeld met scherptediepte en een heel mooie contrastrijke omzetting
        - de derde is ook goed, maar...

Bij de drie foto's denk ik dat je naar compositie meer kon doen. Bij de eerste is het onderwerp verspreid over de compo, dus daar kan weinig over gezegd worden, tenzij je een ander standpunt kon innemen, zonder het gebouw links in beeld.
        De tweede zou je m.i. nog sterker kunnen maken door de diagonalen en de lijnen van de gulden snede te gebruiken (scherm in negen ongeveer gelijke delen verdelen - twee lijnen horizontaal, twee vertikaal, en de kruispunten gebruiken als sterk punt). Het is geen must, maar maakt een beeld vaak sterker.
        De derde heeft lijnen in de voor-/ondergrond die je m.i. kan gebruiken om naar het onderwerp te voeren. Probeer met die lijnen vanuit de hoek te vertrekken.

Ze zijn goed. Ik geef mijn idee maar mee, wat eventueel m.i. beter kan.

Comment

@ janvangent: Mag ik dan ook vragen welke foto's jij beter vond?
          @ AndreasD: De laatste twee foto's zijn beide in Majdanek genomen.
          @ FestinaLente: Ik weet niet direct wat je bedoeld met hooglichten?

Bedankt voor jullie reacties!
          Lisa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lisa Bekijk bericht
            @ FestinaLente: Ik weet niet direct wat je bedoeld met hooglichten?
            Het was niet negatief bedoeld...
            In de foto zitten dichtgelopen partijen in het zwart. Voor mij is 't allemaal niet erg (ik doe dat zelf ook soms en bewust). Vermoedelijk is deze foto genomen op een tijdstip dat er fel zonlicht op de beelden stond, op de middag, waardoor de (ik vermoed reflecterende) rand van de beelden telkens een tikje overbelichting vertoont. Overbelichting, clipping, of dichtgelopen wit, is net als dichtgelopen zwart onherstelbaar. Er zit geen beeldinformatie meer in en 't is dus onveranderbaar.

Ik bedoelde met flirten met de hooglichten, dat je tegen het randje zit aan de lichte kant, maar langs de andere kant, kan het ook niet anders, gezien het felle licht en het tijdstip van de dag en de vermoedelijke reflectie, en de dichtgelopen achtergrond (tenzij je hem bewust hebt dichtgemaakt, of abusievelijk met een bewerking).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Het was niet negatief bedoeld...
              Dat dacht ik ook niet
              Maar ik ben blij dat je het uitgelegd hebt, nu begrijp ik je comment. :]
              Bedankt!
              Lisa

Comment

Working...
              X