Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Bij de eerste is 't een beetje jammer dat de vogel je de rug toekeert. Dat je deze foto genomen hebt is op zich niets mis mee, maar blijven wachten tot de vogel een beter standpunt inneemt. Natuurfotografen zullen wel beamen dat ze heel veel clicks doen om er enkele hele goeie bij te hebben.
De tweede vind ik goed en niet goed. Ik denk dat je bij beide foto's nog wat nabewerking moet doen, een tikkeltje verscherpen. Het lichaam van de buizerd is scherp, maar ( en nu ga ik muggenziften) de vleugels heb ik een beetje moeite mee... Ofwel een kortere sluitertijd en bevrozen, ofwel een langere (panning) zodat er een slag in zit. Nu geeft het mij een beetje het gevoel van algemene onscherpte, terwijl 't niet waar is.
beide plaatjes toch echt niet scherp vrees ik. Of wel sterke crop of bewegings onscherpte? De 1e is gemaakt op 1/500 daar ligt het focuspunt volgens mij net voor de vogel (zie het gras) en de 2e is gemaakt op 1/1000...... moet normaal genoeg zijn om 'm te bevriezen.....
Werk je op statief met je 500mm?
Comment