Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manueel scherpstellen 50 mm f 1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• manueel scherpstellen 50 mm f 1.8

hoi

Heb pas een nieuw lensje gekocht daar ik er veel positiefs over gelezen heb.
    maar het scherpstellen manueel lukt me niet zo goed wat vinden jullie ervan.

graag tips

Re: manueel scherpstellen 50 mm f 1.8

Zonder exif is het moeilijk om degelijke comments te geven.
    Deze lijkt binnen gemaakt bij kunstlicht wegens de oranje/gele schijn
    De 50mm niet minder dan f2.5 draaien want dan is ze niet echt goed.
    altijd op de ogen proberen scherpstellen en bij 2 onderwerpen zorgen dat beide ze in het zelfde vlak zitten.

En bij een foto is aandacht voor de achtergrond zeker zo belangrijk dan het onderwerp.
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

dan weet je het wel
      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Het scherpstellen is al gelukt, nu het licht (foto is te donker) nog.

Comment

Scherpte is wat moeilijk te beoordeling in die foto, die is wat te donker, maarde scherpte lijkt alvast niet zo slecht
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Plaats je foto gerust wat groter als je commentaar wilt op de scherpte... nu niet heel goed te beoordelen vrees ik.
            ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
              Zonder exif is het moeilijk om degelijke comments te geven.
              Deze lijkt binnen gemaakt bij kunstlicht wegens de oranje/gele schijn
              De 50mm niet minder dan f2.5 draaien want dan is ze niet echt goed.
              altijd op de ogen proberen scherpstellen en bij 2 onderwerpen zorgen dat beide ze in het zelfde vlak zitten.

En bij een foto is aandacht voor de achtergrond zeker zo belangrijk dan het onderwerp.

ook ik heb verleden week een 50mm 1.8 gekocht.
              waarom mag je niet minder dan 2.5 gaan.
              kan je me daar een duidelijke uitleg over geven.

alvast bedankt

mvg joel
              www.fotojoel.be
              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

Comment

Uit ervaring kan ik zeggen dat de kwaliteit van deze lens dan merkbaar minder wordt.
                De 50mm-f1.4 versie is een heel stuk beter heb ik gehoord en gezien.
                Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
                  ook ik heb verleden week een 50mm 1.8 gekocht.
                  waarom mag je niet minder dan 2.5 gaan.
                  kan je me daar een duidelijke uitleg over geven.
                  De meeste lenzen zijn niet het scherpst op bij hun grootste opening, maar één stapje dichtgeschroefd

Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
                  Uit ervaring kan ik zeggen dat de kwaliteit van deze lens dan merkbaar minder wordt.
                  De 50mm-f1.4 versie is een heel stuk beter heb ik gehoord en gezien.
                  Niet altijd. Hij is wel kwalitatiever van bouw .Heb lange tijd de f1.4 gehad maar uiteindelijk verkocht omdat die in bepaalde omstandigheden (contrastrijke en lichte omstandigheden) vreemde artifacts had
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
                  X