Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstelling van mezelf en enkele foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Voorstelling van mezelf en enkele foto's

Aloha!

Ik ben een 26-jarige student journalistiek en heb sinds vorig jaar het vak fotografie op school. Oorspronkelijk had ik een 'amateuristische' Sony DCP-H2. Ik had altijd al een lichte fascinatie voor fotografie, en deed m'n best met m'n Sony, maar doordat ik fotografie kreeg op school, heb ik me 2 maanden geleden toch een Canon eos400D aangeschaft. Geef gerust kritiek op de foto's, want ik ben m'n toestel nog volledig aan't ontdekken
    PS: Sorry dat ik geen technische gegevens bijvoeg zoals iso, sluitertijd etc., maar ook dat heb ik nog niet voor de volle 100% onder de knie, en bovendien ben ik een kanjer om zulke dingen niét te onthouden, te vergeten zeg maar
    De foto's zijn ook ietwat bewerkt in PS, uiteraard.

Druppels aan een gevelstelling, van binnenuit bekeken.

Het strand van Oostende.

Oude scheepskraan ter hoogte van Hangar 26 te Antwerpen, met zicht op Linkeroever.

By the way, spaar me niet met jullie bevindingen, vuur de commentaren en tips gerust af!

Groet

Re: Voorstelling van mezelf en enkele foto's

foto's
    1ste:
    2de: iets te veel bewerkt naar mijn keuze
    3de: goed gekozen maar wat was je doel daar.

ps als je iets plaats moet je een beetje een onderwerp hebben (geen 3 onderwerpen doorelkaar )
    Canon D30 & Nikon D70

Comment

De gegevens van je foto's kun je heel simpel bekijken: rechts-klikken op je pictogram/miniatuur > eigenschappen > samenvatting > geavanceerd. Je hoeft dit zelf allemaal niet te onthouden, dat doet je camera wel voor je ;-)
      Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnCanon Bekijk bericht
        PS: Sorry dat ik geen technische gegevens bijvoeg zoals iso, sluitertijd etc., maar ook dat heb ik nog niet voor de volle 100% onder de knie, en bovendien ben ik een kanjer om zulke dingen niét te onthouden, te vergeten zeg maar
        De camera stopt al die gegevens in je foto, je vind het allemaal in de EXIF (als je dat ten minste in de fotos laat zitten, sommige programmas of acties verwijderen die en sommige fotografen verwijderen die met opzet)
        Een makkelijk tooltje om je EXIFs te zien is Opanda IEXIF(freeware): http://www.opanda.com/en/iexif/index.html
        Dit belet natuurlijk niet dat je er altijd mag bijschrijven welke lens je gebruikt hebt

ivm de foto's volg ik Liam's comments
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik zou ze toch liever wat groter zien..... zeker nr 2. Is nu wel erg klein weergegeven.
          ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door liam Bekijk bericht
            foto's
            1ste:
            2de: iets te veel bewerkt naar mijn keuze
            3de: goed gekozen maar wat was je doel daar.

ps als je iets plaats moet je een beetje een onderwerp hebben (geen 3 onderwerpen doorelkaar )
            De derde foto was een opdracht van school uit, voor de workshop fotografie. Daarvoor moesten we wekelijks een aantal foto's tonen met het onderwerp 'detailfotografie in de stad', en het mochten (uiteraard) geen foto's van alom gekende zaken gaan, zoals een of ander beeldje ofzo. Originaliteit was zeer belangrijk voor de leerkracht, en vond deze foto (al zeg ik het zelf) best geslaagd

Over foto 2 kan ik je eigenlijk volledig gelijk geven, al vind ik soms moeilijk te kiezen hoever je een foto nu precies kan/mag bewerken... Maar ik neem aan dat dat wel zal groeien, samen met de technische kennis en praktische ervaring. Ik hoop het eigenlijk, lol

Wat het onderwerp betreft heb je ook helemaal gelijk, maar ik ben nog énorm groen in het wereldje van fotografie, en heb eigenlijk nog geen flauw idee wàt ik nu precies wil aanvangen: macro (nog veel bokes met choco eten als ik de foto's op dit forum zie), mensen fotograferen, landschappen...
            Voorlopig schiet ik van zowat alles wat me opvalt een foto, ook om m'n toestel beter te leren kennen. Maar ik zal er alleszins voor proberen zorgen dat er bij m'n volgende posts iets meer samenhang inzit
            Nu wou ik een kleine allround tonen van wat ik voorlopig heb geflitst.
            O ja, nog een laatste opmerking: de eerste foto (druppel) heb ik genomen met m'n Canon, en de andere twee dateren nog wel van m'n vorige toestel (Sony DSC-H2), waarvan ik -ondanks het feit dat het geen reflextoestel is- altijd erg tevreden over ben geweest. Maar in't vervolg zal je dus enkel nog foto's van m'n Canon te zien krijgen. (consequent als we willen zijn)

Alvast bedankt voor de reply's!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robo Bekijk bericht
              De gegevens van je foto's kun je heel simpel bekijken: rechts-klikken op je pictogram/miniatuur > eigenschappen > samenvatting > geavanceerd. Je hoeft dit zelf allemaal niet te onthouden, dat doet je camera wel voor je ;-)
              LOOOOOOOL ik voel me zo groen nu Ik vond het al vreemd dat alle fotografen zomaar van elke foto de gegevens vanbuiten wist
              Sorry dat je je typwerk aan zoiets 'obvious' moest wijden, maar bij de volgende foto's zal ik de gegevens bijvoegen, met dank aan jou

Hasta la proxima!

Comment

Working...
              X