Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Varia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Varia

De eerste foto's die ik post op dit forum. Ik fotografeer nog maar een paar weken met een spiegelreflex.
    Jullie commentaar graag.

Geen enkele foto is bewerkt, al heb ik de indruk dat dat bij die laatste geen kwaad zou kunnen. De eerste en derde foto werden gemaakt met pola.
    Canon EOS 450D

Re: Varia

mooi gesatureerde kleuren bij de eerste twee foto's!
    Als ik mag vitten, denk ik dat het hart van de bloemetjes een beetje uitgebrand is.
    De derde vind ik een leuke compositie!
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

Comment

Bij de eerste vind ik de bloem te centraal staan, ook zijn de blaadjes uitgebrand.
      Tweede is veel leuker en mooi scherp, alleen jammer van het halve oor en de pootjes.
      Derde, wat is het onderwerp hier, de kermis atractie of de kerktoren?
      Janus.
      Canon S5 + Olympus TCON-17 TC
      Enkele van mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janus007 Bekijk bericht
        Derde, wat is het onderwerp hier, de kermis atractie of de kerktoren?
        Dat vind ik net fijn aan die foto.

De andere twee foto's zeggen me niet veel.
        fotofarah
        Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

Comment

#1 Bloemetjes wat te centraal in de compo en teveel omgeving om de aandacht echt naar de bloemetjes te trekken. (Had miscchien beter het groepje bloemetjes die nog net rechts op de foto komt piepen vanuit je positie getrokken). Let ook wat op je highlights, rechtse bloemetjes neigen naar burn. Goed gebruik van DOF
          #2 goeie poging. Lichtjes in de ogen (Scherpstellen op de ogen!). Mis wat scherpte, ook vanwege de zeer kleine DOF. Ofwel nog meer inzoomen (of croppen) ofwel proberen om het beestje zonder amputaties vast te leggen (oortje en pootjes). Ook hier highlights (pootjes rechts - links voor de kat)
          #3 Goeie compo, sterke lijnen/punten gebruikt. Contrast kermis vs kerktoren is meerwaarde
          Goe bezig
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
          X