Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Risk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Risk

Met vrienden een avondje Risk gespeeld. Het was laat (rond middernacht al dus donker buiten) en er was ongelofelijk weinig licht. Er is ruis maar hoe had ik dit beter kunnen gedaan hebben?

Thx voor de feedback

ISO 800
    exptime 1/50s
    Fnumber: 4.5

Re: Risk

Oorspronkelijk geplaatst door MsJingles Bekijk bericht
    Met vrienden een avondje Risk gespeeld. Het was laat (rond middernacht al dus donker buiten) en er was ongelofelijk weinig licht. Er is ruis maar hoe had ik dit beter kunnen gedaan hebben?
    Thx voor de feedback
    't Was 22:38:02 uur, om precies te zijn.

Om ruis te voorkomen moet je de ISO-waarde zo laag mogelijk houden, bij voorkeur ISO 100. Daardoor worden de sluitertijden aanzienlijk langer.
    Om in deze situatie een betere foto te maken moet je dus een statief (of steunpunt voor de camera) gebruiken.
    Als het onderwerp belicht wordt door kunstlicht, is het ook aangewezen de witbalans in de camera aan te passen (zie handleiding).

Probeer in 't vervolg ook meer ruimte te laten tussen de randen van de foto en de onderwerpen. Dat kijkt prettiger.
    Last edited by Jos Vanhengel; 13 juli 2008, 23:46.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      't Was 22:38:02 uur, om precies te zijn.
      En met een Canon Powershot

Maar effie serieus. Ik vind het een bijzonder originele opzet en voor deze beginneling zou ie wel in het persoonlijke 'geslaagd' mapje terecht komen.
      Nikon D80 / AF-S DX Nikkor 18-135mm f3.5-5.6G / AF-S VR Micro-Nikkor 105mm f2.8G IF-ED / Tokina AT-X Pro 12-24 f4 (IF) DX

Comment

Probeer in 't vervolg ook meer ruimte te laten tussen de randen van de foto en de onderwerpen. Dat kijkt prettiger.
        En vooral ook dat bovenste mannetje dat is doorgesneden, dat is jammer. Je had het beter even weggenomen. Voor de rest vind ik het geen slechte compositie.

Comment

Heb eigenlijk niks noodzakelijk meer toe te voegen aan de opmerkingen van Jos Vanhengel, cptKoala en Control-Z. 'k vind het toch een geslaagde foto
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ja we hebben lang gespeeld en het was 00:30 voorbij toen het eindelijk gedaan was. Ik wist niet meer wanneer die dus genomen was (heb er een aantal getrokken om uit te proberen) dit was het beste eruit gekomen.

Dat halve zwarte mannetje op de achtergrond ga ik er nog proberen uit te halen.
            Dank jullie allemaal voor de tips en leuke commentaren

Comment

Voor mij alleszins een leuk idee; hierboven tips genoeg denk ik
              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Working...
              X