Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Freeze (aardbei)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Freeze (aardbei)

Re: Freeze (aardbei)

Scherpte, kleuren en belichting zijn voor mij in orde.

De centrale compositie en de storende achtergrond kunnen mij minder bekoren.

Bij dit soort fotografie is het de kunst om de volle aandacht van de kijker naar het onderwerp te leiden. Storende factoren zijn dus niet gewenst.

Als je graag productfotografie doet, moet je maar eens de zoekfunctie van deze site gebruiken en het trefwoord "mini-studio" ingeven.

Deze aardbei mag je opeten. Zorg volgende keer voor een vrucht met frisgroene blaadjes en een steeltje eraan.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Volg Jos wat compositie en achtergrond betreft, maar... het licht zit voor mij ook niet helemaal goed. Door het felle licht krijg je naast de stippen van de aardbei ook nog "lichtstippen". Bovendien heb je een heel harde schaduw.
      Dit plaatje kan je perfect maken zonder flash, vanaf statief, met zacht aanwezig licht. Dan ben je heel veel storende elementen kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Storende factoren zijn dus niet gewenst.

Als je graag productfotografie doet, moet je maar eens de zoekfunctie van deze site gebruiken en het trefwoord "mini-studio" ingeven.
        Ik dacht net doordat alles op de achtergrond vaag en onherkenbaar is dat het de aandacht niet zou trekken. Fout dus. Zoeken naar een egale achtergrond dus of de mini-studio. Hartelijk dank voor de tips!

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Volg Jos wat compositie en achtergrond betreft, maar... het licht zit voor mij ook niet helemaal goed. Door het felle licht krijg je naast de stippen van de aardbei ook nog "lichtstippen". Bovendien heb je een heel harde schaduw.
        Dit plaatje kan je perfect maken zonder flash, vanaf statief, met zacht aanwezig licht. Dan ben je heel veel storende elementen kwijt.
        De foto werd genomen bij helder zonlicht. Hoe zwak ik dit rechtstreekse licht af? Voorwerp tussen de zon en het object laat schaduw toch verdwijnen

Is een harde schaduw niet goed (omdat die ook weer de aandacht verlegt)?

Bedankt voor de opmerkingen en tips!

Comment

Beste PieterJan,

je zou de harde schaduw kunnen verzachten door tussen de lichtbron en het onderwerp bv. een stukje wit papier (of kalkpapier) te plaatsen.

Persoonlijk denk ik dat de aardbei wat meer 'plastiek' (ronding) nodig heeft. Vaak geeft een zachte belichting vanaf links- of rechtsachter een fraai resultaat. Is de schaduw dan nog te hard, dan kan je die verzachten door het licht te reflecteren via een (wit-/goudkleurig) papier/karton dat je links of rechts voor het onderwerp plaatst.
          Succes.
          Guy
          www.guydewestelinckfotografie.be

Comment

Working...
          X