Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

citylife

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• citylife

hey,

onlangs een spiegelreflex gekocht, en eindelijk een op pad kunnen gaan,
    tips zijn van harte welkom.

focuslengte: 50mm
    f: 22,0
    sluitertijd: 1/20
    iso: 400

focuslengte: 50mm
    f: 25,0
    sluitertijd: 1/125
    iso: 400

groeten,
    stein

Re: citylife

Waarom F22 bij de eerste ? Waarom F25 bij de tweede ? Wil je ze bewust onscherp ?

Comment

ik wilde ze inderdaad bewust onscherp, in deze situatie dacht ik dat een onscherpe zwart/wit foto best een leuk effect zou geven, had ze ook graag nog genomen met een normaal diafragma, maar kinderen zijn snel, en mensen die in hun mercedes een glasbak inladen blijkbaar ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stein Bekijk bericht
        ik wilde ze inderdaad bewust onscherp...
        Dan zijn ze gelukt, en
        ...uit het leven gegrepen. Ik zou toch bij de eerste nog ietwat rechtzetten, kijkt net iets makkelijker. Tweede heeft een goeie compo als geheel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Ik zou toch bij de eerste nog ietwat rechtzetten.
          ik heb hem al een klein beetje rechtgetrokken, heb me daarbij vooral gefocust op het verticaal staan van de waterpomp. de straat gaat een beetje bergaf vandaar dat hij scheef lijkt denk ik .

Comment

tweede een heerlijke compo vanwegen die openstaande deur, maar F25 om onscherpte te bekomen was hier onzin, daar je snelheid nog een 125ste was.
            dus ik denk gewoon de camera bewogen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stein Bekijk bericht
              ik heb hem al een klein beetje rechtgetrokken, heb me daarbij vooral gefocust op het verticaal staan van de waterpomp. de straat gaat een beetje bergaf vandaar dat hij scheef lijkt denk ik .
              Hmm, de huizen op de achtergrond staan wel scheef ...
              Zelfs al loopt de straat schuin, zou toch de huizen minstens recht moeten staan . Ik vermoed dat de waterpomp eigenlijk schuin staat.

Ik vraag me ook af waarom je manueel je toestel hebt ingesteld en niet gewoon met AV of TV hebt gewerkt. Daarin kan je sneller een correcte instelling bekomen.
              Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Working...
              X