Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sheva & Srna

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sheva & Srna

hello ,

ik ben Nele , of The_Nellie ...
    nellie is eigenlijk m'n nick maar er is hier blijkbaar al iemand die deze mooie nick

ik ben beginnend fotograaf ... alez ja , kheb een beginners cursus achter de rug , en ik had graag wat feedback gekregen

dus hou je vooral niet in !

hier komen ze ....

1. srna

2.

4.

voila si , da zijn mijn 2 modellen

Ciaokes
    Last edited by The_Nellie; 11 juni 2008, 21:39.

Re: Sheva & Srna

maximum 3 foto's plaatsen --> forumreglement
    Canon EOS 400D, Sigma f3,5-6,3 18-200mm OS DC, Canon f1,8 50mm
    I'm a rookie

Comment

97 vieuws en geen reactie ... ...

Comment

hahaha welcome to the world, Nellie.
        de eerste vind ik minder interessant en heeft uitgebrande witte vlakken op de chtergrond. misschien had en lager camerastandpunt een beter effect gegeven.
        De tweede is zeer mooi gelukt met naar mijn smaak een goede DOF. Misschien een beete jammer van dat kommetje op de achtergrond.
        De derde is een beetje te donker en ik had denk ik een iets kleiner diafragma gekozen zodat ook het lijfje van de kat scherper stond en niet enkel de kop, maar da's ieder zijn smaak.

Groeten!
        Stel je kritieken niet te scherp...
        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

2de foto is super
          Fotograaf in ontwikkelingsvloeistof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
            hahaha welcome to the world, Nellie.
            de eerste vind ik minder interessant en heeft uitgebrande witte vlakken op de chtergrond. misschien had en lager camerastandpunt een beter effect gegeven.
            De tweede is zeer mooi gelukt met naar mijn smaak een goede DOF. Misschien een beete jammer van dat kommetje op de achtergrond.
            De derde is een beetje te donker en ik had denk ik een iets kleiner diafragma gekozen zodat ook het lijfje van de kat scherper stond en niet enkel de kop, maar da's ieder zijn smaak.

Groeten!
            Hey Mysti

Ok , ik zal er dus best beginnen aan wennen

Foto 1: kan ik je wel in volgen denk ik , ik zal er de volgende keer proberen op te letten

Foto 2: persoonlijk vind ik dat kommetje op de achtergrond juist leuk ...

Foto 3: kan ik ook deels volgen , denk dat ik wat verblind was door het snoezig snoetje van m'n poes ...

Het is moeilijk om zelf je foto's te beoordelen vind ik ...

Bedankt hé !

(Als er toevallig nog lieve mensen zijn die willen helpen , ge moogt gerust replyen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sideshow Bekijk bericht
              2de foto is super

waw , 2 reacties
              dank u

kvind die ook wel leuk ...

Comment

Bij dierenfotografie altijd proberen verlagen tot op het niveau van het dier.
                Dit mist de 1ste foto maar komt perfect tot zijn recht op de 2de.

Voor de eerste zijn meerdere zaken te zeggen. Deze is op een zonnige dag, tijdens het warmste moment genomen en dat zie je. Felle zon, overbelicht op vele punten en hierdoor verliest de foto veel van zijn charme.
                Met deze compo had deze foto gerust ook wat meer scherptediepte mogen hebben om de haag iets mooier te laten uitkomen OF (wat ik zelf zou doen), de haag wegcroppen.

Op de 2de foto is de kom inderdaad een storend object. Ook de vlek boven de rug. Is echter wel een prachtige foto met mooie DOF.

3de .. had iets meer scherptediepte mogen hebben en misschien iets verder uitgezoomed.
                Wegcroppen nadien kan altijd ... bijplakken niet meer
                .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Decapix Bekijk bericht
                  Bij dierenfotografie altijd proberen verlagen tot op het niveau van het dier.
                  Dit mist de 1ste foto maar komt perfect tot zijn recht op de 2de.

Voor de eerste zijn meerdere zaken te zeggen. Deze is op een zonnige dag, tijdens het warmste moment genomen en dat zie je. Felle zon, overbelicht op vele punten en hierdoor verliest de foto veel van zijn charme.
                  Met deze compo had deze foto gerust ook wat meer scherptediepte mogen hebben om de haag iets mooier te laten uitkomen OF (wat ik zelf zou doen), de haag wegcroppen.

Op de 2de foto is de kom inderdaad een storend object. Ook de vlek boven de rug. Is echter wel een prachtige foto met mooie DOF.

3de .. had iets meer scherptediepte mogen hebben en misschien iets verder uitgezoomed.
                  Wegcroppen nadien kan altijd ... bijplakken niet meer

@ decapic : bedankt voor de uitleg !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_Nellie Bekijk bericht
                    @ decapic : bedankt voor de uitleg !
                    Graag gedaan .. We zijn er om van elkaar te leren

Nog een tip:
                    Foto's ergens anders hosten waar geen download limiet staat
                    Flickr is bvb extreem veel gebruikt.
                    ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

Comment

vind ze wel erg op elkaar lijken hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        vind ze wel erg op elkaar lijken hoor.
                        grt,bouk.
                        Vind ik ook
                        Ook dienen tekst staat er m.i. teveel op
                        Als netwerk beheerder gaat ik immers woorden zoals 'exchausted'

Comment

Working...
                        X