Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tekenmateriaal voor de lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tekenmateriaal voor de lens

Ik heb deze foto gemaakt met ietwat tekenmateriaal dat ik nog staan heb, jammer genoeg is de achtergrond zeer duidelijk zichtbaar. Wat heb je eigenlijk nodig en hoe werk je de achtergrond in feite op een deftige manier weg? (Liefst al te starten bij het nemen van de foto door gebruik van belichting, bijwerken met software is niet zozeer het probleem)

Sorry voor de grootte, heb dat even aangepast en heb intussen de bijgewerkte versie ervan gemaakt.
    Last edited by dingetje; 28 maart 2008, 19:34.
    every gifted artist was once a beginner

Re: tekenmateriaal voor de lens

Je zal hem toch wat kleiner moeten posten zunne, tot max 900px aan de langste zijde

De achtergond is inderdaad wat storend en ook de schaduwen...
    Dit is mss. iets voor jou: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=153699
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

bovenstaande thread had ik al gelezen en jammer genoeg bestaan er geen zo'n boxen van 5 meter op 3 meter anders was m'n probleem inderdaad opgelost.(toch bedankt voor de raad) Ik heb enerzijds het geluk gebruik te kunnen maken van een zaal van 14 op 10 meter (de hoogte is jammer genoeg maar 3 meter maar swat). de vraag is nu, hoe kan ik mijn probleem oplossen en met welk materiaal zonder duizenden euro's uit te geven. Wat kan er bv gebruikt worden als licht verspreider (softboxachtig) bij het gebruik van spots (blijven dus branden). Bovendien zie ik bij veel foto's dat de ondergrond reflecteert (glas?) wat dus ook de schaduw gedeeltelijk kan verbergen.
      every gifted artist was once a beginner

Comment

Beter een statief dan een ministudio. Een tafel, gebruik maken van het aanwezige daglicht, iets dat ietwat reflecteert en een egale achtergrond, en je kan alle stillevens fotograferen die je wil. Waarom lampen gebruiken, als het licht er zo al is ? Is een beetje zoals nachtfotografie.
        Bij deze heb je te veel schaduwen m.i., zoveel, dat ze storen. Eén lichtbron die niet te sterk is, geeft vaak de betere resultaten met zachte schaduwen (voorbeeld). Als je een lichtaccent wil leggen, kan je een kleine reflector gebruiken (voorbeeld).
        Last edited by FestinaLente; 28 maart 2008, 22:55.

Comment

Working...
        X