Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blauwe reiger eerste foto op BD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• blauwe reiger eerste foto op BD

D80 50-500 mm op 500mm,f6,3 1/1600 sec, belichting +1, uit de hand getrokken

Graag uw commentaar aan deze nieuwe Bigma gebruiker
    Last edited by winston; 26 maart 2008, 22:11.
    D850, D750, Nikon 24-70 VR, Nikon 70-200 vrii, Nikon 200-500, Tamron 15-30g2, Tamron 90 g2

Re: blauwe reiger eerste foto op BD

Ondaks de snelle sluitertijd , toch nog onscherpte. Je hele foto is erg blauw geworden, heb je in RAW gefotografeerd? zo ja , dan zou ik je witbalns nog even wat bij stellen. Wel verder gaan en veel oeffenen. en ik zou er toch voor gaan kiezen een statief te gaan gebruiken. of anders iig een steunje met een rijst zakje.
    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
    Canon eos 7D Mijn site

Comment

- Ondanks de 500mm van de Bigma lijkt dit een serieuze crop. (weg scherpte)
      - Waarom EV +1 ?
      - compositie : vogel staat pal in het midden. Hij vliegt naar rechts dus geef hem meer ruimte om naar rechts te vliegen.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Sluit me aan bij de vorige comments. Eén dingetje vergat je er bij te vermelden... de ISO-waarde. Er zit nogal wat ruis in het plaatje, dat ook verantwoordelijk is voor het verlies van detail.

Comment

ff gekeken, was op 400 iso.
          D850, D750, Nikon 24-70 VR, Nikon 70-200 vrii, Nikon 200-500, Tamron 15-30g2, Tamron 90 g2

Comment

dit is de oorspronkelijke, in NEF
            Last edited by winston; 27 maart 2008, 19:28.

Comment

Het ruis komt van het oplichten...
              Donkerder maken kan altijd, lichter maken, zeker op ISO 400, brengt altijd ruis met zich mee.

Comment

Als dat een eerste (of één van) tryout is van vluchtshots met uwe nieuwe bigma is dat nog zo slecht niet. Alleen valt er veel meer uit die foto te halen dan je nu doet. Onscherp is onscherp, maar er zit veel meer detail en kleur in.
                Gewoon een kwestie van wat opkrikken. Hoe laat is die gemaakt, tegen 21u?

Comment

Bedankt voor jullie reacties. Ben hier al wel een tijdje lid, maar had tot een maand geleden geen Dslr. Is dus wel 1 van de eerste foto's met bigma. Leer elke dag bij.
                  Is getrokken op een donkere namiddag tegen de avond en vrij snel moeten reageren
                  Uiteraard zie ik ook dat de foto op zich geen 100% is, maar vond het toch de moeite qua geheel om ze voor de aasgieren te gooien
                  had hogere iso moeten instellen en tragere sluitertijd denk ik.

Comment

Ja ok, maar dan nog. Met een dslr zal je toch altijd een minimum aan bewerking moeten doen. Ik heb efkes de vrijheid genomen om alleen autolevels toe te passen.
                    push here
                    Dat kunt ge al met elk eenvoudig prog.

Comment

Bedankt voor de moeite, er is nog werk aan de winkel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door winston Bekijk bericht
                        Bedankt voor de moeite, er is nog werk aan de winkel
                        Hou er rekening mee, dat je met de D80 bij hoge isowaarden, boven de 400, altijd ruis gaat hebben, zeker als je de iso's gaat gebruiken om in het donker foto's te maken. In raw kan je het ruis wel wat wegwerken, maar in de donkere partijen blijft het zitten. Zorg voor een goeie belichting (foto nemen op automatisch om te testen en de instellingen en het histogram bekijken). Zit het histogram te veel naar links, dan even overdoen. Van genoeg licht naar donker kan altijd (teveel licht is ook niet goed), maar van donker naar licht, zoals hier, geeft heel veel ruis.

Comment

Working...
                        X