Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communiekantje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Communiekantje

Camera Model: Canon (Canon EOS 40D)
    Lens Focal Length: 45,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/40 sec
    F-Number: F2,8
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/1

Wat kan hieraan beter ?
    Ik vind de actergrond storend , denk dat ik moet gaan improviseren met een laken of iets dergelijks.
    Canon EOS 40d ; Tamron 17-50 F2.8

Re: Communiekantje

Het eerste wat mij opviel was de donkere linkse kant van haar gezicht maar het past bij de sfeer van de foto.
    Wat de achtergrond betreft dat is een kwestie van smaak. Hetgeen ik er zou kunnen over zeggen is dat het lijkt dat de muur overheld naar achter.
    De pose van het model, daar zou je van kunnen zeggen dat het te frontaal is getrokken.
    Ik gebruik de woorden "zou je kunnen zeggen" omdat ik vind dat het model zoveel uitstraling en spontaniteit heeft dat mijn opmerkingen van hierboven mij niet opvallen en niet als minpunt kunnen beschouwd worden. Of hoe een model de foto kan redden.
    Als je zou gebruik maken lakens of doeken dan spreken we wel over en ander soort van foto's en dan zou de huiselijke sfeer verdwijnen.
    Wat ik wel enszou ik eens proberen wat te croppen hier en daar.
    Je hebt daar een model waar vele fotograven jaloers op zouden zijn .
    Robby
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Re: Communiekantje

Het licht zit vrij goed, maar het mag lichter. Probeer met licht onder 45° graden te werken, zodat je het tweede deel van het aangezicht niet te erg verliest in de schaduw.

Twee dingetjes storen mij toch...
      1. de pose : te frontaal en kijk eens hoe groot die hand is, in verhouding tot het aangezicht. Meer afstand, ietwat zoomen, en een minder frontale pose lossen dit allemaal op.

2. De achtergrond en de ruimte op de foto die hij in beslag neemt. Croppen kan nog langs boven en links met behoudt van de verhoudingen.

Eventueel... Een klein beetje de niveaus of curves bijstellen, levert een veel kleurrijker en mooier beeld op.

Comment

Working...
      X