Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zandeiland 4 te vinkeveen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zandeiland 4 te vinkeveen

Ik heb mijn camera ingesteld op ISO 640 van te voren. Ik heb geen gebruik gemaakt van flitsers. Hier moet ik nog ''even'' voor sparen. Ik hem hem op ''A'' gezet. Ik ben van plan om binnenkort manual maar eens te gaan proberen. Dit deed ik ook bij mijn vorige camera. Maar het kost me moeite om de camera te bedienen onder water en alles goed in de gaten te houden en het kost me moeite om mijn vingers te bewegen in het koude water (6 graden). Alle foto's zijn gemaakt met een 10,5mm nikkor.

In ondiep water genomen bij de kant.

1/60 sec f/8

Een wrakje op de bodem, overblijfselen van een houten sloep oid

1/20 sec f/8

Einde van de duik

1/5000 s f/6,3
    nikon D90 & ikelite D70 housing

Re: zandeiland 4 te vinkeveen

En toch zijn het mooie plaatjes in zulke moeilijke, ongewone omstandigheden
    Vooral de eerste is geslaagd, bij de tweede zou ik de uitgebrande plek bovenaan wegcroppen,
    en de derde, tja hier zie je duidelijk aan het ruis dat je iso te hoog stond
    Mvg. Renzowoef
    Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Ik zou de iso nog wat hoger doen, diaphragma helemaal open, en op A laten staan. Je hebt geen controle over je licht onderwater. Laat dat maar aan je toestel over..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
        En toch zijn het mooie plaatjes in zulke moeilijke, ongewone omstandigheden
        Vooral de eerste is geslaagd, bij de tweede zou ik de uitgebrande plek bovenaan wegcroppen,
        en de derde, tja hier zie je duidelijk aan het ruis dat je iso te hoog stond
        Bedankt. De laatstye had ik mijn ISO waarde inderdaad beter wat lager kunnen zetten .

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
        Ik zou de iso nog wat hoger doen, diaphragma helemaal open, en op A laten staan. Je hebt geen controle over je licht onderwater. Laat dat maar aan je toestel over..
        Ik ga het eens proberen. Komende zondag ga ik weer duiken en gaat mijn camera mee. Vol open is trouwens wel ver open, 2,8.

Comment

Vol open is trouwens wel ver open, 2,8.
          lol, prijs jezelf dan maar gelukkig. Meer licht, snellere sluitertijd, minder ISO en dus minder ruis.

Kvind het trouwens ook leuk uitzien zo.
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Niet te veel woorden aan vuil maken...
            Mooie foto's.
            Misschien een groter diafragma, maar zie dan dat je scherpstelpunt juist ligt, want je scherptediepte wordt een stuk minder, zeker op korte afstand. Je zal meer licht hebben, en da's toch belangrijk.

Comment

Bedankt voor de reacties, ik ga zondag weer wat experimenteren.

Comment

Working...
              X